  • Data: 2008-02-27 14:12:02
    Temat: ...w terminie złożenia zeznania rocznego.
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak rozumieć następujące zdanie, a właściwie jego drugą część:

    "Zaliczkę należy wpłacić w terminie do 20 dnia miesiąca następującego
    po miesiącu, w którym dochód był uzyskany, a za grudzień w terminie
    złożenia zeznania rocznego (tj. do 30 kwietnia)."

    a) do 30 kwietnia wpłacam osobnym przelewem zaliczkę wynikającą z
    właściwego tytułu i uwzględnić to w PIT-37 (dochód, przychód, wpłacona
    zaliczka) - drugi przelew będzie wynikał z rocznego rozliczenia

    b) wypełniam tylko PIT-37 i uwzględniam tam grudniowy przychód i
    zerową zaliczkę, po czym wpłacam tylko należny podatek wynikający z
    rocznego rozliczenia (w tym grudniowego przychodu)

    Sprawa dotyczy przychodów uzyskiwanych z tytułu umowy zlecenia
    wykonywanego w PL na rzecz podmiotu zagranicznego, a więc z zagranicy
    (=bez pośrednictwa płatnika). Dawniej był PIT-53 i tam to wpisywałem
    co miesiąc i jakoś w nie miałem płatności w grudniu. Uwaga: to był
    jedyny wpływ tego typu w roku. Nie prowadzę działalności gospodarczej.

    --
    Telesfor BAUDOT