  • 1. Data: 2005-09-14 12:34:53
    Temat: wprowadzenie samochodu do srodkow trwalych
    Od: Grzegorz Prędki <n...@s...com>

    Witam
    Prowadze DG, mam prywatny samochod ktory chcialbym wprowadzic do srodkow
    trwalych. Problem jest w tym, ze samochod ma drugiego wspolwlasciciela
    (mojego wujka-kwestia znizek OC). Czy musze przerejestrowywac auto tylko
    na mnie czy jest to niekonieczne?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-14 19:24:40
    Temat: Re: wprowadzenie samochodu do srodkow trwalych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Sep 2005, Grzegorz Prędki wrote:

> [...]
    > (mojego wujka-kwestia znizek OC). Czy musze przerejestrowywac auto tylko na

    Jak samochód ma współwłaściciela nie będącego małżonkiem :)
    to będzie miało zastosowanie:
    ++++
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności
    tego składnika majątku; [...]
    ----

    Istotne IMO nie jest samo "przerejestrowanie" co wyzbycie się
    przez wujka współwłasności na twoją rzecz. Czy będzie się należał
    PCC z tego tytułu to nie wiem, rzuć okiem do ustawy o PCC

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)