  • 1. Data: 2005-09-14 13:23:36
    Temat: Kontrola z US
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Czy wczesniej wlasciciel firmy dostaje np poczta informacje o planowanym
    terminie kontroli czy po prostu urzednicy przychodza 'z nienacka' i
    grzebia w papierach? A co, jesli rozlicza mnie biuro rachunkowe i
    dokumentow nie mam w firmie?

  • 2. Data: 2005-09-14 13:42:18
    Temat: Re: Kontrola z US
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@u...pl> napisal(a):
    > Czy wczesniej wlasciciel firmy dostaje np poczta informacje o planowanym
    > terminie kontroli czy po prostu urzednicy przychodza 'z nienacka' i
    > grzebia w papierach?

    Różnie.

    > A co, jesli rozlicza mnie biuro rachunkowe i
    > dokumentow nie mam w firmie?

    To zgłaszasz, że je masz w biurze rachunkowym. Mają być tam, gdzie
    zgłosiłeś, inaczej... hymmm... ;)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-09-14 19:30:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Sep 2005, gollum wrote:

    > Czy wczesniej wlasciciel firmy dostaje np poczta informacje o planowanym
    > terminie kontroli czy po prostu urzednicy przychodza 'z nienacka' i grzebia w
    > papierach?

    Do mnie (formalnie jeszcze jestem "w trakcie kontroli") przyszli
    "znienacka", ale po podsunięciu kwitka że kontrola się zaczęła
    oraz że nie wyznaczam osoby upoważnionej do reprezentowania
    itepe (znaczy: że zobowiązuję się osobiście uczestniczyć
    w kontroli) umówili się na "przekładanie papierków" na drugi dzień.
    Ale jaka jest statystyka to nie wiem :)

    > A co, jesli rozlicza mnie biuro rachunkowe i dokumentow
    > nie mam w firmie?

    ...AFAIK najczęsciej uderzają do biura (adres mają ze zgłoszenia !).
    Co oczywiście nie znaczy że do firmy nie przyją - mogą np. chcieć
    widzieć czy środki trwałe "nie przebywają bez uzasadnienia poza
    miejscem wykonywania DG" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-09-21 12:22:20
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0509142124550.216@athlon>,

> [...]
    > Co oczywiście nie znaczy że do firmy nie przyją - mogą np. chcieć
    > widzieć czy środki trwałe "nie przebywają bez uzasadnienia poza

    Jesteś pewien, że środki trwałe nie mogą? Bo ja widziałem tylko zapis
    dotyczący wyposażenia...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 5. Data: 2005-09-21 23:19:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Sep 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Jesteś pewien, że środki trwałe nie mogą? Bo ja widziałem tylko zapis
    > dotyczący wyposażenia...

    Pisałem "z głowy czyli z niczego" mając w pamięci wyrok NSA.
    Sprawdziłem - rzeczywiście w oddalonej skardze na postanowienie
    IS chodziło o wyposażenie.
    Wyrok NSA z dnia 13 listopada 2001 r. (I SA/Łd 76/2000)

    Krótko: "nie mam zdania" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-09-22 10:15:59
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0509220110020.2040@athlon>,

> [...]
    > IS chodziło o wyposażenie.
    > Wyrok NSA z dnia 13 listopada 2001 r. (I SA/Łd 76/2000)

    Mnie chodziło o to:

    "Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    (...)
    49) wydatków poniesionych na zakup zużywających się stopniowo rzeczowych
    składników majątku przedsiębiorstwa, nie zaliczanych zgodnie z odrębnymi
    przepisami do środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki
    te nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności
    gospodarczej, lecz służą celom osobistym podatnika, pracowników lub
    innych osób, albo bez uzasadnienia
    znajdują się poza siedzibą przedsiębiorstwa,"

    Podobnego w skutkach zapisu dla środków trwałych nie znalazłem, co dla
    mnie osobiście jest argumentem przemawiającym za zaliczaniem pewnych
    rzeczy do ŚT :)