    From: "Ania" <a...@N...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: wykluczenie kup/kara czy rabat
    Date: Tue, 23 Oct 2007 15:22:37 GMT

    Witam(KH),kupuję od dostawcy towar+opakowanie,które jest do zwrotu.Termin
    płatności na fakturze za opakowanie jest 60 dni,jeżeli dotrzymamm warunków
    zawartych w umowie tzn nie uszkodzę oraz oddam do 60 dni(tak jak termin
    płatności)to wystawiam fakturę sprzedaży dla mojego dostawcy.Problem pojawia
    się po przekroczeniu 60 dni,jeżeli nie dotrzymam terminu
    "sprzedaję"opakowanie - 15 % jego wartości .Do takiego zdarzenia została
    wystawiona faktura korygująca -15%.Umowa jasno nie definiuje jak nazwać owe
    15 %,IHMO czy to rabat czy kara?Po przeczytaniu n/w IHMO nie powinno byc to
    KUP,ale po rozmowie z biegłym (jakoś mu nie wierzę)twierdzi,że powinno
    ,proszę o sugestię ,bo jak dla mnie jest to kara nie brak terminowego
    zwrotu,a nie rabat albo upust.,

    Nie stanowią kosztów uzyskania przychodów "(art 23 uopdf)pkt.19) kar
    umownych i odszkodowań z tytułu wad dostarczonych towarów, wykonanych robót
    i usług oraz zwłoki w dostarczeniu towaru wolnego od wad albo zwłoki w
    usunięciu wad towarów albo wykonanych robót i usług"

    p.s mam na mysli cały czas kup podatkowe ,a nie bilansowe
    pozdrawiam ania