  • 1. Data: 2003-11-25 20:25:11
    Temat: wykup auta po leasingu
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    witam,
    w przyslym roku konczy mi sie leasing auta ciezarowego.
    (DG, KPiR, VAT; auto kupione w lipcu 2002)

    mam dwa pytania
    1. czy w swietle przepisow mozna wykupic auto na wlasna firme czy trzeba to
    robic przez osobe/firme trzecia?
    2. czy moge wykupic ten samochod jako osoba prywatna mimo ze prowadze DG
    ktora to auto ma w leasingu? (czyli czy w swietle przepisow moge jako DG -
    leasingobiorca wskazac osobe prywatna -siebie do wykupu auta?)

    pozdrawiam
    vladi

    --
    KTOS MUSI ODEJSC !!!

  • 2. Data: 2003-11-26 11:31:26
    Temat: Re: wykup auta po leasingu
    Od: "Robert Steward" <d...@o...pl>

    Użytkownik "vladi" <x...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktora to auto ma w leasingu? (czyli czy w swietle przepisow moge jako DG -
    > leasingobiorca wskazac osobe prywatna - siebie do wykupu auta?)

    jako leasingobiorca po upłynięciu terminu umowy l.
    masz prawo "pierwokupu" a czy wykupisz auto jako firma czy nie to zalezy
    od Ciebie - co jest bardziej korzystne

    R.S.
    (posiadacz "wylileasingowanego" auta)

  • 3. Data: 2003-11-27 10:14:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, Robert Steward wrote:
    [...]
    >+ masz prawo "pierwokupu" a czy wykupisz auto jako firma czy nie to zalezy
    >+ od Ciebie - co jest bardziej korzystne

    Czy ktoś może mi objaśnić, czy leasing jest *jedną* transakcją czy nie ?
    Bo z faktu że sprzedaż poniżej ceny rynkowej nie powoduje komplikacji
    wynika mi że tak. A jeśli tak - to szczególnie jeśli "lizingował"
    VATowiec, jaka ma być podstawa różnego traktowania poszczególnych
    części transakcji ?

    >+ > KTOS MUSI ODEJSC !!!

    Ja, bo marudzę ! :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-27 10:40:51
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

> [...]
    > wynika mi że tak. A jeśli tak - to szczególnie jeśli "lizingował"
    > VATowiec, jaka ma być podstawa różnego traktowania poszczególnych

    czyli wykupujac nie jako DG (leasingobiorca) a jako osoba prywatna(osoba
    trzecia) nie musze sie obawiac ze US zakwestionuje wartosc auta a co za tyn
    idzie wysokosci Vat-u?

    leasingobiorca=osoba trzecia - czy to jest dopuszczalne?

    vladi

    ps. nie odchodz...

  • 5. Data: 2003-11-27 12:52:34
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-27 11:40, vladi wrote:

> [...]
    > idzie wysokosci Vat-u?
    >
    > leasingobiorca=osoba trzecia - czy to jest dopuszczalne?

    Nie wiem, co US, ale zdaje się, że jeżeli kupuje nie ten, co korzystał z
    leasingu, to "proponują" cene rynkową, a nie oststnią opłatę.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2003-11-28 01:00:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, vladi wrote:

> [...]
    >+ trzecia) nie musze sie obawiac ze US zakwestionuje wartosc auta a co za tyn

    Obawiam się że powinieneś się obawiać :)
    I stąd moja wątpliwość: z jednej strony grupowicze piszą że
    można dokonywać poszczególnych części leasingu na różne cele
    (gospodarcze i osobiste), a drugiej symptomy wskazują że
    jest to (znaczy: leasing) *jedna* transakcja.
    No i mi się całokształt nie składa w spójną teorię ;) !

    >+ leasingobiorca=osoba trzecia - czy to jest dopuszczalne?

    IMO nie.

    >+ ps. nie odchodz...

    :) Szkoda by mi było opłaty za SDI ("że część się marnuje") ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)