  • 1. Data: 2003-11-25 18:06:00
    Temat: zawieszenie dg a deklaracja vat-7
    Od: "mycha02" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam male pytanie. Czy po zawieszeniu dzialalnosci gospodarczej musze do
    konca roku przesylac zerowe deklaracje VAT-7?
    Dziekuje za info

  • 2. Data: 2003-11-25 19:55:40
    Temat: Re: zawieszenie dg a deklaracja vat-7
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "mycha02" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam male pytanie. Czy po zawieszeniu dzialalnosci gospodarczej musze do
    > konca roku przesylac zerowe deklaracje VAT-7?
    > Dziekuje za info

    niestety, zależy to od konkretnego US :)))
    IMHO brak podstaw prawnych do żądania deklaracji
    w przypadku zawieszenia ale jeden na trzy US
    w moim mieście stanowczo żąda....

    pozdr. Darek SP2BZW

    P.S.1. jeżeli nie chcesz składać to zadzwoń
    do Swojego US i zapytaj...
    P.S.2. deklaracje VAT-7 nie są w żaden sposób
    związane z rokiem kalendarzowym ani podatkowym

  • 3. Data: 2003-11-26 23:19:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2003, Dariusz Stefan wrote:

    >+ Użytkownik "mycha02" <n...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    >+ IMHO brak podstaw prawnych do żądania deklaracji

    ...ale z ustawy o VAT wynika że:
    - podatnik zgłasza że podlega i deklaruje czy chce być VATowcem
    - podatnik deklaruje że przestał być VATowcem
    W międzyczasie (jeśli jest VATowcem) zwolnienia od składania
    deklaracji nie widać :( !
    A "koniec bycia VATowcem" IMHO odsyła do uwagi CEFa
    w wątku z zawieszaniem (wyrejestrować z EDG !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-27 01:18:38
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > - podatnik deklaruje że przestał być VATowcem
    > W międzyczasie (jeśli jest VATowcem) zwolnienia od składania

    a art.10 ? gdzie powstał obowiązek podatkowy kiedy działalność
    jest zawieszona ?

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 5. Data: 2003-11-27 08:55:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, Dariusz Stefan wrote:

> [...]
    >+ > deklaracji nie widać :( !
    >+
    >+ a art.10 ? gdzie powstał obowiązek podatkowy kiedy działalność

    ...hm... wygląda że czytać nie umiem :) !
    Jeszcze trzeba by znaleźć przepis na podstawie którego wprowadzono
    VAT-7, czy minister tam nie zapodał warunków składania.
    Jak nie ma... no to masz rację :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)