  • 1. Data: 2006-05-08 18:36:22
    Temat: wynajem
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    Posiadam mieszkanie, które jest własnością mojej Mamy. Chcę je wynająć,
    ale tak żebym wszelkimi formalnościami sam się zajmował.

    Ze względu na koszty, na razie odpada podarowanie tego mieszkania mi
    przez Mamę.

    Wymyśliłem, że spisalibyśmy pełnomocnictwo do dysponowania tym
    mieszkaniem, jak i umowa użyczenia, z zezwoleniem na podnajem tego
    mieszkania.

    Czy to ma ręce i nogi? Czy dochód z tego najmu będzie moim dochodem, czy
    dalej dochodem Mamy i ona się dalej z tego będzie musiała rozliczać?.

    Drugie pytanie: czy fakt prowadzenia DG (formalnie w tym mieszkaniu
    jeżeli to ma znaczenie) nie wyklucza stosowania 8procentowego ryczałtu
    dla tego najmu?. Czy muszę prowadzić drugą KPiR?

    p. m.