    From: "Lukasz" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: wynajem mieszkania
    Date: 2 Apr 2008 17:39:25 +0200

    Witam,

    Mieszkam za granica, w Polsce nie skladam rocznego PIT.

    W Polsce chce wynajac mieszkanie, mam w zwiazku z tym pytanie

    1. Chcialbym placic miesieczny ryczalt (min. dlatego ze nie chce mieszac w to
    dochodow stad ktore musialbym wykazac w rocznym PIT), czy place wtedy podatek od
    kwoty "za wynajem" czy tez od calosci kwoty jaka wplynie na moje konto, czyli
    czynsz i inne oplaty?
    Czy zmieni tu cokolwiek to jesli lokator bedzie placil rachunki samodzielnie, tj
    ja otrzymam tylko kwote "za wynajem"?

    2. Czy wynajem moze byc, dajmy na to, na moja mame mimo ze jest moja i zony
    wlasnoscia? Chodzi mi o to zeby mama mogla rozliczyc sie z podatku zamiast mnie.

    dzieki,

    Lukasz