  • 1. Data: 2006-04-20 20:14:58
    Temat: wynajem mieszkania firmie ( właściciel za granicą )
    Od: "flopik" <f...@o...pl>

    Witam.
    Mam taką sytuację:
    Znajomy "zostawił" mi mieszkanie do administracji. Mam stosowny akt
    notarialny który stwierdza, że mam pełne prawa do administracji lokalem (
    bez prawa do sprzedaży) oraz do odbiereania korespondencji.
    Mam klienta który chce to mieszkanie wynająć. Jest to osoba fizyczna
    prowadząca działalność gospodarczącą. Żeby móc zarejestrować swoją
    działalność w tym mieszkaniu , osoba ta musi pokazać umowę wynajmu
    mieszkania. Wiem, że od dochodu uzyskanego z wynajmu mieszkania należy
    zapłacić podatek. Sęk w tym ,że trzeba to zgłosić w US. Znajomy będzie
    dopiero w październiku - czy może zrobić to wtedy ? Umowa ma być podpisana
    już w poniedziałek ( 24.04 ). Jeżeli ta informacja jest istotna to umowa
    będzie podpisana na 5 miesięcy , kwota miesięczna zostałą ustalona na 900zł.

    Moje pytanie - jak mogę rozwiązać tą sytuację ? Kiedy to zgłosić , ile
    podatku zapłacić i kiedy ? Czy znajomy musi być osobiście - może da się
    zrobić to w październiku ?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam,
    Flopik

  • 2. Data: 2006-04-21 12:13:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Apr 2006, flopik wrote:

    > zapłacić podatek. Sęk w tym ,że trzeba to zgłosić w US. Znajomy będzie
    > dopiero w październiku

    Kogo znajomy uczynił pełnomocnikiem ds. doręczeń na okres wyjazdu?
    To jest obowiązek wynikły z Ordynacji Podatkowej, niezależnie
    może do być pełnomocnik do załatwiania spraw w urzędzie.
    Zajrzyj do Ordynacji (koniecznie!), od art.136 !

    > Czy znajomy musi być osobiście - może da się
    > zrobić to w październiku ?

    Raczej nie (o ile wcześniej będą pieniądze/dowody zapłaty), a pełnomocnik
    *i tak ma być*. IMVHO - wypada nie czekać, tylko powołać... (ciebie ;))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)