    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wystawianie faktur między członkami rodziny
    Date: Sat, 23 Aug 2008 11:38:20 +0200

    Piotr pisze:
    > Jest taka sytuacja:
    > Osoba X prowadzi JDG, osoba Y równie?. X i Y s? ma??enstwem. Czy X i Y mog?
    > wystawiaae sobie nawzajem faktury i wrzucaae to w koszty? Czy fakt, ?e X i Y
    > s? rodzin? nie wi??e sie z jakimi? ograniczeniami?

    Jeśli chodzi o rodzinę, szukaj w archiwum grupy i w necie pod hasłem
    "podmioty powiązane". Transakcje takie, w razie kontroli, mogą być
    wnikliwie analizowane, czy zastosowano "ceny rynkowe", jak w takim
    przypadku nakazuje ustawa, czy może nastąpiła zmiana ceny (w dół lub w
    górę), która była z jakichś powodów korzystna finansowo (i podatkowo)
    dla którejś ze stron :)

    Jednak w przypadku małżeństwa bez rozdzielności majątkowej, trudno mówić
    o sprzedaży czegoś, co przecież jest własnością również drugiej strony.
    Nie wiem jak z usługami...
    Może Gotfryd wyjaśni co i jak :)

    Andrzej
    www.album.radom.pl