  • 1. Data: 2005-02-18 12:37:51
    Temat: z cyklu: jak poprawnie to zaksiegowac ? (ciut dlugie wyszlo)..
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Witam,
    prowadze jednoosobowa DG (KPIR memoriał, VAT).
    1. Dwa lata temu otwierając firme wprowadzilem do ŚT uzywany samochod
    osobowy kupiony na umowe k-s. Jako wartosc przyjalem ta z umowy k-s (22.500)

    2. samochod byl amortyzowany co miesiac - stawka 40% (uzywany,
    intensywnie wykorzystywany)

    3. Zjawil sie kupiec (osoba prywatna) i kupil ode mnie jezdzidlo na
    poczatku tego miesiaca za 15000. (wartosc dotychczasowego umorzenia
    wyniosla 15750PLN)
    - wystawilem FV (15000) z VAT zwolnionym - czy dobrze postapilem z VAT ?
    - wpisalem w KPiR koszt w wysokosci 6750PLN (roznica miedzy wartoscia
    zakupu a dotychczasowym umorzeniem) - czy poprawnie ?

    4. Znalazlem interesujacy mnie samochód osobowy i w ciągu tygodnia
    kupilem auto od prywatnej osoby na umowe k-s między nim a mna (nie moja
    firma)

    5. Samochod kosztowal mnie 11000 (na umowie) poniewaz ma do wymiany
    skrzynie biegow (4000) na ten element nie bede miał faktury (pan Kazio
    mi to naprawi) - czy moge wciagnac samochód do ŚT i wpisac jego wartosc
    po naprawie czyli 15000 ? Wedlug wyceny PZU (polisa AC) wartosc auta to
    18 000

    6. Czy mogę od dnia zakupu 14.02 wciagac w koszty wszystkie wydatki
    zwiazane z eksploatacja nowego samochodu :
    - paliwo (bez VAT)
    - myjnie z VAT
    - ubezpieczenie
    - podatek PCC-1 ?
    W ewidencji ST auto pojawi się dopiero od początku marca ..

    Dziekuje i czekam na konstruktyne podpowiedzi....
    Jesli coś niejasno napisalem udziele wyjasnien

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/