  • 11. Data: 2007-11-24 09:46:12
    Temat: Re: zajęcie konta firmowego
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.11.2007 tolo <n...@g...com> napisał/a:

    > Nie, bo przecież firma nie jest stroną w postępowaniu, więc nie mogłaby
    > wnosić sprzeciwu. Tym samym też nie miała obowiązku powiadomić Sądowi o
    > zmianie adresu.

    Firma była stroną w postępowaniu. Przecież otrzymała nakaz zapłaty, prawda?
    To, że ktoś się pomylił wybierając firmę w pozwie, to już zupełnie inny
    temat. Po to był sprzeciw, żeby się sprzeciwić, wyjaśnić temat i zapomnieć.

    Ale prawdopodobnie w przypadku tak oczywistej pomyłki można to jakoś
    naprostować, ale to już trzeba znać kpc na wyrywki i jest to temat
    na pl.soc.prawo.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 12. Data: 2007-11-24 10:49:38
    Od: "tolo" <n...@g...com>

    > Spółka otzrymała odpis pozwu o wydanie nakazu zapłaty - druk uproszczony -
    > fakt.
    > Pismo "księgowej" , jak zmam codzienność - poszło - nie na druku sądowym
    > tylko
    > na kartce ?

    Dokładnie. Na kartce. W ogóle myślała, że sprawa jest bardzo prosta.

    > Sąd zwrócił się do spółki o uzupełnienie pisma (na druku) i sprecyzowanie
    > czy
    > stanowi ono sprzeciw ?

    Pamiętam, że była taka treść: "proszę o sprecyzowanie, czy to jest sprzeciw,
    czy nie. Jeśli nie, to proszę o sprecyzowanie, jakiego rodzaju."

    > To nalezało wyjasnić pismem + odpowiedzią na specjalnym druku.
    > Jeśli wpływa do Sądu pozew - to spółka jest stroną .

    Jakoś nie mogę rozumieć. A gdyby przyszedł do ciebie pozew na twój adres,
    ale na nick K-Riss zamiast Kriss, z innym nr PESEL'em to jak mógłbyś
    postępować? odmawiać przyjęcia czy pyjmować i odwołać?

    > Proponuję wynająć prawnika - radcę prawnego? (będzie taniej)
    > Część kosztów prawnika zwróci sąd. Jeśli zablokowanie konta spowodowało
    > straty
    > (wymierne) dla spółki - to można ich dochodzić od syndyka.
    > Przed wynajęciem prawnika - wniesienie skargi na czynności egzekucyjne do
    > komornika - nie zaszkodzi.Biorąc pod uwagę fakt - że pisma spółki - tworzy
    > księgowa a podpisuje zarząd - może lepiej od razu nająć speca ?

    Tak zrobimy. Masz rację, trzeba było od razu tak zrobić, ale dziewczyny nie
    przypuszczały, że sprawa jest aż taka poważna. To jest mała spółka i do tej
    pory handlowała normalnie, nigdy nie miała do czynności z Sądem oprócz KRS.
    Bardzo dziękuję, Kriss.
    Pozdrawiam
    tolo

  • 13. Data: 2007-11-24 11:03:15
    Od: "tolo" <n...@g...com>

    > Firma była stroną w postępowaniu.
    Dzięki.
    Gdybyśmy wiedzieli wtedy, to byśmy od razu sprecyzjowali, że to sprzeciw i
    byłoby chyba po sprawie, a tak to trzymaliśmy się kurczowo punktu, że nie
    jesteśmy stroną.

    zajrzę tam.
    pozdrawiam
    tolo

  • 14. Data: 2007-11-25 13:03:08
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    > To nalezało wyjasnić pismem + odpowiedzią na specjalnym druku.
    > Jeśli wpływa do Sądu pozew - to spółka jest stroną .

    Zaraz, zaraz. Jak to jest strona?
    Nazwa firmy jest inna (myslnik w srodku), NIP jest inny.
    Czyli nie jest strona. Pozew jest na zupelnie inna firme.

    pzdr. Jacek

  • 15. Data: 2007-11-25 20:22:44
    Od: "tolo" <n...@g...com>

    > Zaraz, zaraz. Jak to jest strona?
    > Nazwa firmy jest inna (myslnik w srodku), NIP jest inny.
    > Czyli nie jest strona. Pozew jest na zupelnie inna firme.

    Ale skoro firma odebrała korespondencje, to jest stroną czy nie? Myślę, że
    po pierwszej korespondencji firma nie była stroną i prawidłowo powinna była
    odesłać pismo razem z kopertą z powrotem. Za drugim razem, kiedy już dostała
    pismo z sądu z żądaniem sprecyzowania rodzaju pisma, już była stroną, bo
    nazwa, adres i NIP się zgadza. Wtedy powinna odpowiadać na druku sądowym.
    Pozdrawiam.
    tolo

  • 16. Data: 2007-11-25 22:01:19
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    Użytkownik "tolo" <n...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostała pismo z sądu z żądaniem sprecyzowania rodzaju pisma, już była
    > stroną, bo nazwa, adres i NIP się zgadza. Wtedy powinna odpowiadać na

    Niby tak ale nadal nie jestem przekonany, bo pozwana byla inna firma.
    I co? Tak nagle, po Waszym pisemku pozwany zmienil nazwe i NIP? Ciekawe...
    Przed oddaniem sprawy prawnikowi
    przeszedlbym sie do Prezesa Sadu.
    Wysilek niewielki, a moze przyniesc jakis efekt.

    A na kogo jest nakaz zaplaty? Jesli na Wasza firme, to moze
    warto by bylo wyjasnic u Prezesa dlaczego nakaz jest na inna firme, niz
    zostala pozwana ;-)

    pozdrawiam, Jacek

  • 17. Data: 2007-11-25 22:31:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "tolo" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale skoro firma odebrała korespondencje, to jest stroną czy nie?

    A jaki ma związek odebranie korespondencji z byciem stroną?
    Gdyby odebrała osoba prywatna to też stałaby się z automatu stroną?

  • 18. Data: 2007-11-25 23:07:12
    Od: "tolo" <n...@g...com>

    > Niby tak ale nadal nie jestem przekonany, bo pozwana byla inna firma.
    > I co? Tak nagle, po Waszym pisemku pozwany zmienil nazwe i NIP? Ciekawe...
    Dokładnie tak było.

    > Przed oddaniem sprawy prawnikowi
    > przeszedlbym sie do Prezesa Sadu.
    > Wysilek niewielki, a moze przyniesc jakis efekt.
    Dzięki za podpowiedź, ale do prezesa jakiego sądu? tego z Wrocławia?

    > A na kogo jest nakaz zaplaty? Jesli na Wasza firme, to moze
    > warto by bylo wyjasnic u Prezesa dlaczego nakaz jest na inna firme, niz
    > zostala pozwana ;-)
    Pierwszy nakaz był na tamtą firmę, później już wszystko było na naszą firmę.
    Być może nasza wina polega przede wszystkim na tym, że nieodebrano
    korespondencji (po przeprowadzce).

    pozdrawiam
    tolo

  • 19. Data: 2007-11-26 22:10:30
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

> [...]
    > Pierwszy nakaz był na tamtą firmę, później już wszystko było na naszą
    > firmę. Być może nasza wina polega przede wszystkim na tym, że nieodebrano

    To sprobuj skontaktowac sie z sekretariatem telefonicznie
    i umow sie na rozmowe z Prezesem w dniu kiedy przyjmuje strony.
    Nie moge reczyc ze sie uda.

    Jesli zmieniliscie adres, to nie bedac strona w sprawie
    nie mieliscie obowiazku informowac Sadu o zmianie siedziby.
    No chyba, ze nadal figurowaliscie formalnie pod starym adresem.

    Moim zdaniem ktos poszedl na zbyt duze skroty
    i jesli rzeczywiscie jest tak, jak piszesz to powinno sie odkrecic bez
    wydatkow na prawnikow.

    pzdr.
    Jacek

  • 20. Data: 2007-11-26 22:11:26
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "tolo" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jaki ma związek odebranie korespondencji z byciem stroną?
    > Gdyby odebrała osoba prywatna to też stałaby się z automatu stroną?

    No wlasnie ;-))