  • 21. Data: 2007-11-27 16:04:50
    Temat: Re: zajęcie konta firmowego
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > No wlasnie ;-))

    A pokaż mi osobę prywatną , która odbierze list polecony z sądu adresowany na
    spółkę a do tego jeszcze listonosza , który go wyda.
    Pozew został doręczony osobie prawnej , która po zapoznaniu się z treścią
    tegoż pozwu powinna ;
    1.Odesłać pozew informując sąd ,że doreczono go firmie o podobnej nazwie ale
    nie będącej stroną w sprawie lub
    2.Wnieść sprzeciw w terminie,uzasadniając go dokładnie tak samo.
    Koszt - 15 minut roboty + znaczki pocztowe.
    Olewanie sądu kosztuje więcej.

    Pozdrawiam - Kriss

  • 22. Data: 2007-11-27 17:25:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kriss wrote:

> [...]
    > ale nie będącej stroną w sprawie lub
    > 2.Wnieść sprzeciw w terminie,uzasadniając go dokładnie tak samo.
    > Koszt - 15 minut roboty + znaczki pocztowe.

    Łącznie czy alternatywnie? Bo oni właśnie wykonali pkt. 1 ....

    p. m.

  • 23. Data: 2007-11-27 19:25:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > A pokaż mi osobę prywatną , która odbierze list polecony z sądu adresowany
    > na
    > spółkę

    Zapewne pracownik tej spółki odbierze, nawet nie wnikając w to co jest w
    adresie.

    > a do tego jeszcze listonosza , który go wyda.

    Myślisz że sprawdzają KRS przy wydawaniu listów?

  • 24. Data: 2007-11-27 21:15:38
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

  • 25. Data: 2007-11-28 18:33:39
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Zapewne pracownik tej spółki odbierze, nawet nie wnikając w to co jest w
    > adresie.

    Pracownik spółki , odbierajacy pismo w siedzibie spółki nie jest osobą prywatną.

    > Myślisz że sprawdzają KRS przy wydawaniu listów?

    W siedzibie spółki - czytelny podpis i pieczątka , na poczcie upoważnienie do
    odbioru poczty , dowód osobisty i pieczątka.

    Ludzie - na pocztę nie chodzicie i listów poleconych nie odbieracie ???

    Pzdr-Kriss

  • 26. Data: 2007-11-29 08:05:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Pracownik spółki , odbierajacy pismo w siedzibie spółki nie jest osobą
    > prywatną.

    Ja na ten przykład mam spółkę w domu.
    I co wtedy?

    > W siedzibie spółki - czytelny podpis i pieczątka , na poczcie upoważnienie
    > do
    > odbioru poczty , dowód osobisty i pieczątka.

    Docent doktor teoretyk?

    > Ludzie - na pocztę nie chodzicie i listów poleconych nie odbieracie ???

    Chyba Ty.... ;-)

  • 27. Data: 2007-11-30 20:23:04
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Ja na ten przykład mam spółkę w domu.
    > I co wtedy?

    > Docent doktor teoretyk?

    Podpisałeś się, czy do mnie pijesz ?
    Jesli sie podpisałeś to OK.
    Jeśli do mnie pijesz - to chyba nie masz jednak spółki w domu i nie zdajesz
    sobie sprawy z konsekwencji pokwtowania odbioru korespondencji w zgłoszonej do
    KRS siedzibie spółki przez osobę postronną. Skutek jest taki ,że pismo jest
    traktowane jak doręczone spółce (o ile pokwitowanie spełnia określone warunki -
    czytelny podpis i pieczęć firmowa).Jeśli doręczenie odbyło się w siedzibie
    spółki a osoba kwitująca doręczenie była nieuprawniona to powinna (ta osoba) -
    pismo odesłać nadawcy albo przekazać osobie uprawnionej (spółce). Jęsli tego
    nie uczyni - pismo uważa się za doręczone spółce.Spółka ma regres
    odszkodowawczy wobec osoby postronnej ale tylko wobec niej.
    W omawianej sytuacji przyczyną problemów spółki jest; nie to,że doręczenie było
    nieprawidłowe ale bezczynność spółki w zakresie obowiązujacej procedury -
    (trochę) usprawiedliwiona absurdalnością roszczenia . Sąd dopełnił procedury i
    zapytał o charakter wniesionego pisma , a spółka to olała. Merytoryczny
    sprzeciw spółki od pozwu o nakaz zapłaty z przyczyn wymienionych wcześniej
    doprowadziłby do postepowania wyjasniającego a w rezultacie oddalenia
    roszczenia.
    Jeśli rozbieżność w danych rejestrowych faktycznego dłuznika i poszkodowanego
    jest ewidentnie zauważalna - to oczywiście można także wnosić skargę na pracę
    sędziego.
    Ale to już inna bajka.

    > Chyba Ty.... ;-)
    AAAAA to znaczy ; dowcip był ?

    Niestety,chodzę i doświadczam następstw absurdu prawa pocztowego i instytucji
    tzw "doręczenia zastępczego".
    Podam jeden przykład - dostaję awizo . Pismo jest z US-u, adresowane ;Pan ...
    tu imie i nazwisko... ,prezes zarządu ..... sp. z o.o..
    Pojawiam się na poczcie z dowodem i pieczątką spółki.
    Pani w okienku żąda pisemnego "upoważnienia" do odbioru korespondencji spółki.
    Zbieżność imienia i nazwiska , zdaniem Pani - to pryszcz.Oświadczenie , że
    musiałbym upoważnić sam siebie - pryszcz.
    List zostaje mi wydany po podpisaniu na miejscu i zostawieniu w "okienku" pisma
    treści ; W imieniu zarządu spółki z o.o. ....... z siedzibą w..........
    niniejszym upoważniam siebie to jest .... imię i nazwisko......, do odebrania
    przesyłki z powodu iż jest adresowana do mnie.
    Najważniejsze są - pieczątka i czytelny podpis.

    Pzdr-Kriss

  • 28. Data: 2007-11-30 21:15:51
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Podpisałeś się, czy do mnie pijesz ?
    > Jesli sie podpisałeś to OK.
    > Jeśli do mnie pijesz - to chyba nie masz jednak spółki w domu i nie
    > zdajesz
    > sobie sprawy

    Powyższe dotyczyło mechanizmu stosowanego przez pocztę, który ma się NIJAK
    do tego co piszesz.

> [...]
    > jest
    > traktowane jak doręczone spółce (o ile pokwitowanie spełnia określone

    Ostatni raz pieczątkę przybijałem jakieś 2 lata temu.

> [...]
    > Pojawiam się na poczcie z dowodem i pieczątką spółki.
    > Pani w okienku żąda pisemnego "upoważnienia" do odbioru korespondencji

    Na szczęście nie każdy ma aż tak powaloną pocztę.
    Choć oczywiście ma to i swoje złe strony.