  • 1. Data: 2011-01-09 12:20:08
    Temat: zakup dzialki - sprzedaz domu a wlasciwy kod dzialalnosci
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam,
    Prowadze 1os DG (platnik VAT)
    obecnie nie mam kodow dzialalnosci adekwatnych dla dzialalnosci
    "developerskiej" (budowa/sprzedaz domow)
    Wykonuje operacje pt kupno dzialki na FVAT od gminy
    Zalozmy, ze tydzien po zakupie (moge nie zdazyc wczesniej)
    zarejestrowalem odpowiednie kody dzialalnosci, rozpoczalem budowe i
    sprzedalem wybudowany dom

    W momencie kupna dzialki wiedzialem, ze w przyszlosci chce tam
    wybudowac dom i nastepnie go sprzedac (czy zamiar ma tu znaczenie?
    Przeciez teoretycznie moglbym chciec wybudowac dom dla siebie/
    siedzibe/ a "po "zmienic" zdanie - przed pierwszym VAT7)?
    Jakie konsekwencje ma kupno dzialki bez zgloszonych kodow
    "developerskich"?
    - nic
    - brak prawa odliczenia VATu
    - kara/"skrucha"

    Czy weryfikacja od stronu US wyglada w ten sposob, ze sprawdzaja czy
    mam odpowiedni kod dzialalnosci czy mialem go w danym punkcie
    czasowym?
    Pozdrawiam,
    Przemek