  • 11. Data: 2005-10-28 13:10:17
    Temat: Re: zakupy w vat-7
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 28-10-2005 11:31, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...no bo ja wg. art. 109 - to co PRZWIDUJĘ że będzie mi potrzebne
    > do wypełnienia deklaracji.... i nic więcej.

    problem na poczatku : zakupy w VAT-7
    art.109 - glownie o obowiazku prowadzenia ewidencji sprzedazy - zakupy
    przy okazji, skoro upierasz sie ,zeby odliczac sobie jakis VAT;>

    mnie osobiscie poruszaja do zywego same papierki, stad sie zastanawiam
    po to co robie "natchnieta" twoim zapytaniem

    > No owszem. Bo nie chodziło mi o "dopuszczalną formę dowodów"
    > ale "podstawę" w rozumieniu podstawy prawnej - i jak dla
    > mnie oczywistą podstawą dla podatnika niezwolnionego jest
    > art.109 ust 3 z dalszymi zastrzeżeniami ustawy o VAT.

    nie podalam listy dowodow-dokumentow stanowiacych - podalam zasade,
    ktora wywodzi sie z ustawy - skoro mowa jest o podatku naliczonym, wiec
    nie widze podstawy do wykazywania tego, gdzie on nie wystepuje

    ktos kiedys na grupie pisal, ze skoro nie ma przepisu to sie go nie
    doklada?;>

    > Bo o ile rozumiem że ktoś coś wypełnia "bo wszyscy tak robią" ;)

    ja staram sie byc inna, niestety ustawy nakladaja na mnie pewne wiezy;>

    > Ale "tak w ogóle" o ile zgodzni jesteśmy że możemy nie wpisywać
    > sobie przykładowych jabłek do EZ - ja nie twierdzę że nie znam
    > podstawy prawnej ;)

    siegnij do postow niejakiego Gotfryda, tam troszke znajdziesz;-)))

    > Ależ... ależ nie mam nic przeciw temu żebyś tak uważała, skoro
    > ja sam tak uważam ! - pisz do Łukasza ;)

    liczylam na to, ze i on to przeczyta;>

    > Dlaczego - co przeoczyłem ?

    ja poszlam za ogolem

    > ..."chyba że komuś jest potrzebny do wyliczenia deklaracji VAT" - jak
    > w przypadku rozliczających proporcję zakupów.

    na to sie wyjatkowo zgodzilismy

    > Ja się powołałem na stosowanie proporcji zakupów jako wyjątku (zresztą
    > AFAIK bardzo rzadko stosowanego - znasz kogoś stosującego
    > proporcję zakupów ?) który jest bardzo dobrym przykładem
    > pokazującym że PEWNE zakupy MOGĄ być DLA KOGOŚ podstawą
    > wyliczenia kwot podatku.

    nawet kilka, i jeszcze przez ladnych kilka miesiecy te metode beda stosowali

  • 12. Data: 2005-10-28 14:16:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Oct 2005, gonia wrote:

    > problem na poczatku : zakupy w VAT-7
    > art.109 - glownie o obowiazku prowadzenia ewidencji sprzedazy - zakupy przy
    > okazji, skoro upierasz sie ,zeby odliczac sobie jakis VAT;>

    Dokładnie tak ! EZ wynika wyłącznie z "upierania się" :]

    > mnie osobiscie poruszaja do zywego same papierki, stad sie zastanawiam po to
    > co robie "natchnieta" twoim zapytaniem

    :)

> [...]
    > podstawy do wykazywania tego, gdzie on nie wystepuje
    >
    > ktos kiedys na grupie pisal, ze skoro nie ma przepisu to sie go nie

    Ja !
    I podtrzymuję.

    > siegnij do postow niejakiego Gotfryda, tam troszke znajdziesz;-)))

    Ty na pewno nie pomyliłaś osób ?
    Piszesz że JA kazałem wpisywać niepotrzebne do rozliczania
    zakupy VAT czy że nie znam podstawy prawnej prowadzenia ewidencji
    VAT ???

    > liczylam na to, ze i on to przeczyta;>

    A to stoimy w kolejce :)

    > na to sie wyjatkowo zgodzilismy

    ...i niech tak zostanie !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-10-28 21:15:40
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > Ty na pewno nie pomyliłaś osób ?

    > Piszesz że JA kazałem wpisywać niepotrzebne do rozliczania
    > zakupy VAT czy że nie znam podstawy prawnej prowadzenia ewidencji
    > VAT ???

    pisze, ze Ty pisales, ze nie dodaje sie nic na sile
    stad brak podstawy prawnej, wyraznie wskazujacej, ze nie musisz
    umieszczac nic na sile jak nie potrzebne Ci to do szczescia

    wyraznie napisane, ze umieszczasz kwoty podatku, pamietasz?;-)

    ja naprawde Cie nie przesladuje i nie czepiam;-)wylapuje jedynie cos, z
    czym moznaby podyskutowac - rady to u doradcy, to tez pamietasz?;-)

    zaczynam sie bac odzywac

    kazdy post , gdzie Ty wystepujesz, bede zaczynala od kajania sie i
    tlumaczenia,. ze ja sie nie czepiam Ciebie, tylko tego co piszesz;-)))

  • 14. Data: 2005-11-02 12:21:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > pisze, ze Ty pisales, ze nie dodaje sie nic na sile

    Ale do tego odniosłaœ się wyżej ! (i myœlałem że to nie dalszy cišg)
    popatrz na cytat:
    +++
    [...] ja nie twierdzę że nie znam
    > podstawy prawnej ;)

    siegnij do postow niejakiego Gotfryda, tam troszke znajdziesz;-)))
    ---

    ...tekst zabrzmiał mi dwuznacznie, to sobie poprotestowałem !
    :)

    > ja naprawde Cie nie przesladuje i nie czepiam;-)

    ...nic a nic ;) !

    > zaczynam sie bac odzywac

    Nie przesadzaj proszę.
    Przeczytałem niezgodnie z intencjš autorki to i podyskutowałem!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-10-18 11:00:44
    Od: EWA<P...@W...PL>

    ODPOWIEDŹ ZNAJDZIECIE - POSTANOWIENIE NACZELNIKA us W SOPOCIE Z 22-
    03-2005 PI/005-158/05/P/04
    PP/443-9-05

    -> http://usenet.pomocprawna.info