  • 1. Data: 2002-12-17 09:22:56
    Temat: zaliczka w firmie c.d.
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Kontynuujac watek zaliczki mam kolejne watpliwosci. Zalozmy, ze spolka z
    o.o. udzielila zaliczki pracownikowi w formie przelewu bankowego na jego
    prywatne konto. Pracownik ten dokonal zakupow placac karta platnicza
    (prywatna). Otrzymal fakture na ktorej jako forma platnosci widnieje napis:
    karta...

    Czy takie postepowanie jest dopuszczalne? Czy ksiegowosc firmy nie bedziae
    miala "ale" do takiej faktury?
    Czy US nie bedzie mial "ale"?
    Oczywiscie zakladam iz sp. z o.o. nie dysponuje zadna karta platnicza...

    Aby bardziej skomplikowac sytuacje: czy pracownik sp. z o.o. moze dokonac
    zakupow firmowych placac karta platnicza, nie majac zaliczki na swoim
    koncie? Czy nie bedzie mial problemow ze zwrotem pieniedzy? Co na to
    ksiegowosc, US? Czy takie postepowanie jest dopuszczalne? Przyklad: jade
    samochodem firmowym, braklo benzyny, tankuje placac karta (nie mam zadnej
    zaliczki) otrzymuje fakture...

    Jestem po rozmowie z US. Jednak rozmowa ta nie byla zbyt owocna. Po pierwsze
    pani urzedniczka zna tylko zaliczki-gotowkowe, po drugie twierdzi ze na
    fakturze musi byc forma platnosci: przelew lub gotowka... po trzecie
    bardziej przycisnieta do muru, powiedziala ze nic juz nie powie ;))) i jesli
    chcialbym cos sie wiecej dowiedziec powinienem zadac pytanie na pismie, bo
    oni nie sa firma doradcza ;)))

    [OT] W jakim terminie pracownik powienien rozliczyc sie z zaliczki?

    Prosze o rzeczowe odpowiedzi.

    TIA

    Pozdrawiam

    Baton