    From: "andrzej" <f...@U...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zalozenie firmy
    Date: Mon, 29 Sep 2003 19:32:57 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@pc72.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl

    Jestem bezrobotnym, który myśli o rozpoczęciu działalności gospodarczej. Mam
    kilka pomysłów. Zanim jednak zdecyduję się na jeden z nich, chciałbym mieć
    możliwość przetestowania moich planów. W końcu formalności związanych z
    rozpoczęciem działalności jest sporo a i kosztów nie mało. Interesuje mnie
    to, kiedy zachodzi obowiązek płacenia podatków oraz składek na ubezpieczenia
    społeczne i zdrowotne. Czy obowiązek ten pojawia się tylko i wyłącznie w
    przypadku zarejestrowania działalności, czy może w jakiś innych przypadkach
    również? Jeśli płacenie podatku oraz opłacanie składek ma zastosowanie tylko
    i wyłącznie wtedy, gdy prowadzimy działalność gospodarczą, to co nie jest
    taką działalnością? Innymi słowy, czy mogę świadczyć na przykład usługi
    przez pewien okres bez rejestrowania działalności gospodarczej?

    Pozdrawiam,