  • 1. Data: 2002-09-22 22:03:12
    Temat: zalozenie firmy
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Wysylam ten mail juz na 3 grupe, zwykle tylko mnie przesylaja do innej.
    prosze o odpowiedz i przepraszam, jesli ktos czyta to po raz 3:)

    Witam,
    chcialbym zalozyc wlasna firme, ktora zajmowalaby sie uslugami internetowy,
    miedzy innymi obsluga sieci komputerowych. Mam w zwiazku z tym kilka pytan:
    1) slyszalem, ze na udostepnianie internetu trzeba miec koncesje.. czy to
    prawda?? jak zalatwic taka koncesje? gdzie i ile to kosztuje??
    2) gdzie moge dowiedziec sie jakis informacji jak zalozyc firme? Chodzi mi
    o to, do jakich urzedow musze sie zglosic, jakie sa pozniejsze koszty
    takiej firmy (to znaczy firma bedzie miec maly obrot, a zysk to juz bardzo
    maly, jestem uczniem LO, jakie sa takie koszty, ktorych sie nie da ominac,
    nie chodzi mi tu o podatek od zysku , ale np. ZUS).
    najlepiej prosilbym o jakas strone, gdzie dowiem sie wiecej jak zalozyc
    firme, co zalatwiac, ile to trwa, po prostu wszystko.
    Serdecznie dziekuje,
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-09-22 23:29:14
    Temat: Re: zalozenie firmy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Sep 2002, Tomek wrote:

    >+ Wysylam ten mail juz na 3 grupe, zwykle tylko mnie przesylaja do innej.
    >+ prosze o odpowiedz i przepraszam, jesli ktos czyta to po raz 3:)

    Och, ja tam dopiero 2. raz ;)

> [...]
    >+ 1) slyszalem, ze na udostepnianie internetu trzeba miec koncesje.. czy to

    To chyba nie koncesja, ale zezwolenie czy jakoś tak...

    >+ 2) gdzie moge dowiedziec sie jakis informacji jak zalozyc firme? Chodzi mi
    >+ o to, do jakich urzedow musze sie zglosic, jakie sa pozniejsze koszty

    Przejrzyj archiwa:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=&num=100&as_
    scoring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+
    z+Google&as_epq=&as_oq=za%B3o%BFy%E6+zalozyc&as_eq=&
    as_ugroup=*.podatki&as_usubject=&as_uauthors=&as_ums
    gid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2001&as_minm=5&as
    _mind=12&as_maxy=2002&as_maxm=9&as_maxd=16
    jak klikniesz u góry to się dowiesz:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    +za%C5%82o%C5%BCy%C4%87+OR+zalozyc+group:*.podatki&n
    um=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&safe=off&scoring
    =r&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_ma
    xd=16&as_maxm=9&as_maxy=2002
    ...o co jeszcze spytać komputera, ma więcej cierpliwości
    niż ludzie :) (no, ja chcę już iść spać !)

    Pewnie jeszcze ci ktoś odpowie, bo linków do stron "jak
    założyć" pod ręką nie mam (choć pewnie sporo ich będzie
    w archiwaliach :))

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (zresztą odsyłający z *.prawo :))

  • 3. Data: 2002-09-23 11:48:06
    Od: YaBasta <y...@i...pl>

    "Tomek" <t...@p...onet.pl> wrote in news:amlepq$5kg$1@news.onet.pl:

    > najlepiej prosilbym o jakas strone, gdzie dowiem sie wiecej jak zalozyc
    > firme, co zalatwiac, ile to trwa, po prostu wszystko.

    Na tych stronach jest dosc duzo na ten temat:

    http://firma.onet.pl/A,687,poradnik.html
    http://www2.gazeta.pl/firma/0,31458.html

    Pozdrawiam,
    YaBasta

  • 4. Data: 2002-09-23 19:31:06
    Od: "Mirosław Borodziuk" <a...@q...pl>

> [...]
    > 1) slyszalem, ze na udostepnianie internetu trzeba miec koncesje.. czy to
    > prawda?? jak zalatwic taka koncesje? gdzie i ile to kosztuje??

    Potrzebne jest zaświadczenie o zgoszeniu działalności telekomunikacyjnej nie
    wymagającej zezwolenia.
    Dzialalnosc telekomunikacyjna zglaszasz w URTiP.
    Poczytaj o tym na www.teleprawo.lo.pl
    Koszty wydania zaswiadczenia = wykupienie znaczka oplaty skarbowej za 11
    zł......

    > 2) gdzie moge dowiedziec sie jakis informacji jak zalozyc firme? Chodzi mi
    > o to, do jakich urzedow musze sie zglosic,

    Urzad Miejski
    GUS
    Urzad Skarbowy
    ZUS
    i w Twoim wypadku -> URTiP

> [...]
    > najlepiej prosilbym o jakas strone, gdzie dowiem sie wiecej jak zalozyc
    > firme, co zalatwiac, ile to trwa, po prostu wszystko.

    Pogooglaj . . .

    > Serdecznie dziekuje,
    > pozdrawiam

    Rowniez pozdrawiam
    M i r o s ł a w B o r o d z i u k - administrator sieci QuarkNET
    a...@q...pl m...@q...pl http://www.quarknet.pl
    tel. 0 504 122 102, gg: 329888
    "Everything should be made as simple as possible, but not simpler"
    (Albert Einstein)