  • 1. Data: 2005-12-18 16:56:46
    Temat: zamknięcie działalności gospodarczej
    Od: Gawel <g...@m...pl>

    Hajo,

    czy ktos moglby mi wskazac jakies zrodlo informacji,
    gdzie dowiem sie co i jak trzeba zrobic zeby zamknac
    DG? W sieci jest pelno materialow jak otworzyc DG, ale nie
    ma prawie nic o jej zamykaniu.

    z gory dzieki za info

    Gawel

  • 2. Data: 2005-12-18 17:09:48
    Temat: Re: zamknięcie działalności gospodarczej
    Od: Gawel <g...@m...pl>

    Gawel wrote:
> [...]
    > gdzie dowiem sie co i jak trzeba zrobic zeby zamknac
    > DG? W sieci jest pelno materialow jak otworzyc DG, ale nie

    Wpisalem w google DG zamiast działalność gospodarcza i znalazłem
    troche wiecej. Ale jak ktoś ma coś ciekawego to tak czy inaczej
    bede wdzięczny.

    Gawel

  • 3. Data: 2005-12-19 11:01:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Dec 2005, Gawel wrote:

    > Hajo,
    >
    > czy ktos moglby mi wskazac jakies zrodlo informacji,
    > gdzie dowiem sie co i jak trzeba zrobic zeby zamknac
    > DG?

    ...streszczenie wniosków grupowych: "wszystko co
    zakupiono z odliczeniem VAT wyprzedać do gołej
    ziemi, to samo może dotyczyć pozostałego wyposażenia".
    Podatki :(
    (chodzi o nakaz wyliczania ich od ceny *nabycia* !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-19 12:56:30
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Skoro nikt nie zaczął to może ja podam parę informacji na początek.
    Obowiązuje cię przeprowadzenie remanentu likwidacyjnego (ten termin
    znajdziesz w wyszukiwarce) i odprowadzenie z tego tytułu podatku. O
    planowanym terminie przeprowadzenia tegoż remanentu zawiadamiasz swój US z
    wyprzedzeniem - zdaje się - dwa tygodnie przed. W US składasz też VAT-Z
    (dot. zaprzestania wyk. czynn. podl. opodatk. VAT) oraz NIP-3 gdzie podajesz
    datę zakończenia DG.
    Zgłaszasz się do organu rejestracyjnego o dokonanie wykreślenia wpisu w
    rejestrze podmiotów gospodarczych (zgłoszenie o zakończeniu dg). Wykreślasz
    regon we właściwym WUS-ie.
    Nie podałeś jaka to działalność, więc odpowiedź potraktuj jako warianty do
    wyboru - nie wszystko musi ciebie dotyczyć.
    Może jeszcze o czymś zapomniałam, ale liczę na czujność innych grupowiczów.
    Pozdr. Graszka.

  • 5. Data: 2005-12-19 13:46:34
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    Graszka napisał(a):

    > Może jeszcze o czymś zapomniałam, ale liczę na czujność innych grupowiczów.

    Z urzędów to jeszcze ZUS - wyrejestrowanie płatnika i ubezpieczonych.

    A tak wogóle to google rządzi -> tu znalazło przystępnie wyjaśnione
    http://www.pit.pl/likwidacja-firmy/

    --
    Wojciech Ratymirski

  • 6. Data: 2005-12-19 19:01:37
    Od: Gawel <g...@m...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > ziemi, to samo może dotyczyć pozostałego wyposażenia".
    > Podatki :(
    > (chodzi o nakaz wyliczania ich od ceny *nabycia* !)

    Dzieki za wszystko

    Gawel