  • 11. Data: 2006-11-24 13:18:00
    Temat: Re: zaniżona faktura VAT
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    No to trzeba żądac wystawienia korekty na całosć kwoty.
    A w przypadku braku reakcji to jednak donosik.

    pozdro
    cienki

  • 12. Data: 2006-11-24 13:37:29
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > No to trzeba żądac wystawienia korekty na całosć kwoty.
    > A w przypadku braku reakcji to jednak donosik.

    A czy 'przypadkiem' mnie nic nie grozi za przyjecie takiej zanizonej
    faktury? zeby przy okazji sie nie okazalo, ze spadlem z deszczu pod rynne ;)
    generalnie pewnie nie drazylbym tego tematu, ale pojawila sie opcja
    przepisania samochodu 'na firme' i taka niska wartosc samochodu wg
    faktury nie jest zbyt korzystna dla mnie...

  • 13. Data: 2006-11-24 13:50:39
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 14:37:29 gollum <n...@u...pl> napisał(a):

    > A czy 'przypadkiem' mnie nic nie grozi za przyjecie takiej zanizonej
    > faktury? zeby przy okazji sie nie okazalo, ze spadlem z deszczu pod
    > rynne ;)

    Masz fakture a więc masz jakiś dowód czy poszlakę na popełnienie
    przestępstwa
    (bo przy tej kwocie to uczuplenie będzie powyżej 5 minimalnych pensji więc
    nie wykroczenie).
    Więc IMVHO: powinieneś to zgłosić do UKS, żeby nie zostać kiedyś niechcący
    wspólnikiem.
    Ale jeśli gość wystawi korektę to można to na karb pomyłki przypisać.
    Z tym że tak czy siak nie wystawił Ci w terminie faktury na zaliczkę więc
    nie do końca gra,
    nie znam się na KKS co tu można Tobie złego zrobić więc nie będę brnął
    dalej.

    > generalnie pewnie nie drazylbym tego tematu, ale pojawila sie opcja
    > przepisania samochodu 'na firme' i taka niska wartosc samochodu wg
    > faktury nie jest zbyt korzystna dla mnie...

    Ano niewątpliwie.. Trzeba takich gosći za jaja wieszać bo potem przez nich
    uczciwi cierpią podwójnie.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-11-24 14:21:47
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Masz fakture a więc masz jakiś dowód czy poszlakę na popełnienie
    > przestępstwa
    > (bo przy tej kwocie to uczuplenie będzie powyżej 5 minimalnych pensji
    > więc nie wykroczenie).

    no jak tak sobie liczę to będzie około 10.000zł podatku... 22% vatu i
    19% dochodowego.... bo on to auto kupił za granicą za 70 euro... a taka
    perspektywa już nie jest dla niego zbyt dobra...
    pozostaje jeszcze pytanie, dlaczego UKS nic z takimi firmami nie robi..
    przeciez to nie jest jednostkowy przypadek z pewnoscia....

  • 15. Data: 2006-11-24 14:50:10
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 15:21:47 gollum <n...@u...pl> napisał(a):

> [...]
    > pozostaje jeszcze pytanie, dlaczego UKS nic z takimi firmami nie robi..
    > przeciez to nie jest jednostkowy przypadek z pewnoscia....

    Cholera wie. W branzy odziezowej sa firmy gdzie 20 szwaczek robi na lewo
    siedzac na przeciw wejscia i tez nic sie nie dzieje. Znam kogos
    kto pracowal w kilkunastu takich firmach i 80% znich wlasnie tak dzialalo.

  • 16. Data: 2006-11-24 14:57:08
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości
    >pozostaje jeszcze pytanie, dlaczego UKS nic z takimi firmami nie robi..
    ścigają piekarzy bo prościej...
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2006-11-27 11:05:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@u...pl> napisal(a):
    > krótko zwięźle i na temat
    >
    > kupiłem rzecz za 30.000zł, dostałem fakturę VAT na 1000zł.
    > posiadam umowę kredytową z banku na tą rzecz, na której jest kwota 30.000zł.
    > na umowie kredytowej oraz na fakturze VAT są oznaczenia przedmiotu,
    > które jednoznacznie identyfikują przedmiot.
    > co mogę z tym zrobić? nie podoba mi się ta zaniżona faktura... zgłosić
    > ten fakt do US czy żądać od sprzedającego wystawienia korekty aby kwota
    > się zgadzała z rzeczywistą kwotą zapłaty?

    Co za matoł tę fakturę tak wystawił, to nie mam pojęcia. Gdyby to
    jeszcze przyjął gotówką, a tak to jest ugotowany, nie wyjaśni skąd
    przelew na 30k z banku.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 18. Data: 2006-11-27 16:28:43
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

> [...]

    > przepisania samochodu 'na firme' i taka niska wartosc samochodu wg
    > faktury nie jest zbyt korzystna dla mnie...

    A czy nie było tak, że przy zakupie dogadaliście się z tym panem,
    że on wystawi fakturę na mniejszą sumę a niezapłacony podatek podzielicie
    między siebie, a co za tym idzie gdyby faktura była na całą sumę to
    czy nie zapłaciłbyś dużo więcej niż te 30 tys. za ten samochód?;)
    Oczywiście nie odpowiadaj ale jeśli odpowiedź brzmi TAK to nie donosił
    bym na Twoim miejscu na wspólnika, bo przecież przyjąłeś fakturę,
    a może nawet podpisałeś ją.

    Piotr

  • 19. Data: 2006-11-28 12:05:48
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > Oczywiście nie odpowiadaj ale jeśli odpowiedź brzmi TAK to nie donosił
    > bym na Twoim miejscu na wspólnika, bo przecież przyjąłeś fakturę,

    Nie było tak w żadnym wypadku. I nie ma na fakturze mojego podpisu.
    Błędem z mojej strony było jedynie to, że przyjąłem tak zaniżoną FV.
    Teraz zamierzam - zgodnie z radami - wystosować pismo do sprzedawcy z
    żądaniem wystawienia korekty. Pytanie - czy mam na tę czynność określoną
    ilość dni? Czy mogę takie pismo wysłać np. 2 miesiące od chwili
    otrzymania błędnej FV?

  • 20. Data: 2006-11-28 12:07:19
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Co za matoł tę fakturę tak wystawił, to nie mam pojęcia. Gdyby to
    > jeszcze przyjął gotówką, a tak to jest ugotowany, nie wyjaśni skąd
    > przelew na 30k z banku.

    Przelew z banku ma na 20k. I z tego co wiem, to nie poszło to na konto
    firmowe, tylko jakieś prywatne. Ale mnie to już nie obchodzi i do tego
    wglądu nie mam ani nie mogłem o tym decydować, na jakie konto mają iść
    pieniądze. Wystarczy, że poszły do sprzedawcy.