  • 1. Data: 2006-11-23 22:10:22
    Temat: co zrobić ze skazanym pracownikiem ??
    Od: "Karolina" <k...@w...pl>

    Pilnie potrzebna rada.

    Czy ktoś miał u siebie przypadek, żeby zamknęli pracownika z powodu
    odbywania kary pozbawienia wolności?
    Zaznaczam, że nie jest to areszt tymczasowy (tu obowiązują inne
    przepisy) i sprawa zupełnie nie jest związana z wykonywaną pracą.
    Jakiś czas temu przyszła do zakładu pracy informacja, że pracownik
    został skazany na pół roku w zawieszeniu na 2 lata. Prawdopodobnie
    odwiesili mu teraz ten wyrok ale pewności nie mamy, że to z tego
    powodu. O tym, że odbywa wyrok dowiedzieliśmy się od jego żony.
    Prawdopodbnie posiedzi 6 miesięcy. Tylko co dalej.... Czy można to
    potraktować jako nieobecność usprawiedliwioną i rozwiązać umowę
    w trybie art. 53 § 1 pkt 2 czyli po upływie 1 m-ca ? Jeżeli tak to
    jak dostarczyć pracownikowi oświadczenie o rozwiązaniu umowy bez
    wypowiedzenia żeby mógł się zapoznać z treścią tego
    oświadczenia ? Mam iść na widzenie ?;) A może wystarczy, że
    zakład karny potwierdzi, że odebrał pismo ale czy to jest skuteczne
    ...? A w ogóle to tak naprawdę nie wiemy w którym zakładzie
    odsiaduje ten wyrok, a żona umywa ręce i nie chce mieć nic
    wspólnego z tą sprawą. Czy konieczna jest tutaj jeszcze konsultacja
    ze związkami zawodowymi w takim przypadku? Może ktoś mi poradzi jak
    formalnie załatwić tą sprawę ? Bardzo proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2006-11-24 08:42:13
    Temat: Re: co zrobić ze skazanym pracownikiem ??
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

> [...]
    > wypowiedzenia żeby mógł się zapoznać z treścią tego
    > oświadczenia ? Mam iść na widzenie ?;) A może wystarczy, że

    Nieusprawiedliwiona nieobecnosc w pracy ... wyslij mu wypowiedzenie,
    swiadectwo pracy na jego adres, ktory masz w dokumentach.

    POLECONYM. Moze poczta to kiedys załatwi ....

    Z drugiej strony, jesli jednak ci na nim zalezy, to udziel mu bezpłatnego
    urlopu :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 3. Data: 2006-11-24 17:56:32
    Od: "m." <m...@W...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > POLECONYM. Moze poczta to kiedys załatwi ....
    >
    > Z drugiej strony, jesli jednak ci na nim zalezy, to udziel mu bezpłatnego
    Urlop bezpłatny może być udzielony na pisemną prośbę pracownika.

    m.