    From: "arctic" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zapytanie VAT - od zakupionego samochodu
    Date: Tue, 24 Aug 2004 21:29:00 +0200

    Witam!

    Opisze cala sytuacje.

    Zakupilem auto (wg ustawy uznane jako nowe). Fakture mam na 45.000 (38000
    netto) zl brutto z czego powiedzmy 7000 zl to podatek VAT. Posiadam fakture
    VAT. Samochod kupuje na firme. Odliczam 3500 zl (wg ustawy polowe) i
    grzecznie sobie go amortyzuje.

    Co sie stanie gdy zapragne go sprzedac po polowie roku. Powiedzmy sprzedaje
    autko za 37000 zl netto. Czy bede musial do US odprowadzic niecale 7000 zl
    VAT czy niecale 3500 zl (polowe) VAT czy moze jeszcze jakos inaczej!!
    Spotkalem sie z przypadkiem - ze samochod po 6 miesiacach nabedzie prawa do
    pojazdu uzywanego i bede mogl go zbyc po cenie netto w rubryce vat wpisze
    zwolniony "zw" .

    Bardzo prosze o pelne informacje - poniewaz zupelnie nie wiem czy kalkukuje
    mi sie zakup na firme jezeli na poczatku przyjdzie mi odliczyc 3500 a
    pozniej zaplacic 7000 to bez sensu...

    Pozdr,
    Michal