  • 1. Data: 2010-08-05 09:47:43
    Temat: zmiana stawek VAT a zawarte umowy - pytanie!
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witam,
    na wstępie zaznaczę że jestem świadczeniodawcą (usługodawcą).
    mam zawarte umowy terminowe (na 2 lata wprzód) na usługę, która była
    kalkulowana na podstawie 22% stawki vat (zamówienie publiczne).
    w umowie zawarte są m.in. następujące zapisy:
    1. za usługę pobierana będzie opłata miesięczna w kwocie xxx zł brutto w
    tym podatek 22% vat
    2. maksymalna wartość umowy w okresie jej obowiązywania wynosi xxxx zł
    brutto, w tym podatek 22% vat

    mam więc pytania:
    - czy będę mógł samoistnie przeliczyć powyższe wartości, po zmianie
    stawki vat od nowego roku (czy muszę sam "dopłacić" różnicę, bez
    ruszania wartości brutto) ?
    - o jaką zmianę (jaka treść aneksu) do umowy powinienem już teraz
    wnioskować, aby od nowego roku móc zacząć naliczać opłaty z
    uwzględnieniem wyższej stawki vat ?

    z góry dziękuję za info.
    pozdr.

  • 2. Data: 2010-08-05 10:13:05
    Temat: Re: zmiana stawek VAT a zawarte umowy - pytanie!
    Od: "Kotlet wołowy" <m...@m...mail>

    jak sie umawiales na konkretna kwote brutto to Twoj problem. Ja zawsze pisze
    w umowie
    cena netto + vat i podaje stawke jak stawka sie zmieni to wiadomo w takim
    przypadku ze vat zostanie wiekszy doliczony.

  • 3. Data: 2010-08-05 10:25:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 11:47:43 +0200, news napisał(a):

> [...]
    > - o jaką zmianę (jaka treść aneksu) do umowy powinienem już teraz
    > wnioskować, aby od nowego roku móc zacząć naliczać opłaty z

    Przykre wiadomości

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Zmiana-stawki-VAT-
    w-trakcie-trwania-umowy-5_2_271.html

    http://prawoity.pl/wiadomosci/mozliwosc-zmiany-umowy
    -o-zamowienie-publiczne-w-przypadku-zmiany-vat-u

  • 4. Data: 2010-08-05 18:07:08
    Od: <s...@a...pl>

    > - o jaką zmianę (jaka treść aneksu) do umowy powinienem już teraz wnioskować,
    > aby od nowego roku móc zacząć naliczać opłaty z uwzględnieniem wyższej stawki
    > vat ?

    Chcesz wniskować, bo coś *prawdopodbnie* się zmieni? Zczekaj raczej, jak nowe
    stawki zostaną prawnie zapisane.