  • 1. Data: 2003-01-21 18:19:01
    Temat: zawieszenia działalności - pilne
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    czy w 2003 roku jest możliwość zawieszenia działalności gospodarczej
    (KPiR+VAT)? Słyszałem, że od tego roku nie ma już możliwości zawieszenia
    działalności w ZUS i US, a jedynie należy wyrejestrować DG, a następnie
    nannowo ją otworzyć (oczywiście płacąc za każdym razem opłaty skarbowe).
    Bardzo proszę Wasze sugestie na ten temat.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-01-21 20:35:09
    Temat: Re: zawieszenia działalności - pilne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Jarek wrote:

> [...]
    >+ nannowo ją otworzyć (oczywiście płacąc za każdym razem opłaty skarbowe).

    Co do ZUS ("żeby nie płacić") to AFAIK nie "w tym roku":
    http://groups.google.com/groups?as_oq=zawieszenie%20
    zawieszenia&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as
    _drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2002&as_maxd=21
    &as_maxm=1&as_maxy=2003&num=100&hl=pl

    ...czy w US coś się zmieniło - nie wiem (chyba nie, i wszystko powyżej
    możesz przeczytać :])

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-21 21:50:59
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > ...czy w US coś się zmieniło - nie wiem (chyba nie, i wszystko powyżej
    > możesz przeczytać :])

    Trochę się zmieniło - otóż US zaczęły forsować zasadę że jeżeli DG jest z
    VAT i nastepuje przerwa powodująca brak ciągłości składania VAT-7 to przy
    odwieszeniu trzeba ponownie zarejestrować się do VAT. (w skrócie: 152 zł)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,
    że ktoś wbrew woli próbował będzie mnie leczyć

  • 4. Data: 2003-01-22 09:51:32
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    > odwieszeniu trzeba ponownie zarejestrować się do VAT. (w skrócie: 152 zł)

    ?
    Znaczy sie ze jesli ktos ma zawieszona DG z VAT i chce teraz w tym roku juz
    odwiesic to placi tyle pieniadzow ? Masz moze jakies zrodla (bede bardzo
    wdzieczny)

    AndY

  • 5. Data: 2003-01-22 11:13:27
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a a...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ?
    > Znaczy sie ze jesli ktos ma zawieszona DG z VAT i chce teraz w tym
    > roku juz odwiesic to placi tyle pieniadzow ? Masz moze jakies zrodla
    > (bede bardzo wdzieczny)

    Dokładny akt prawny w poniedziałek, ale polega to na tym że z utawy VAT
    wynika że jak poinfomujesz US o zawieszenieu DG to jesteś wykreślony z
    rejestru podatników od towarów i usług i jak odwieszasz to musisz zostać
    ponownie wpisany. Nie wiem jednak, które USy tak to interpretują.
    Ma to jednak swoje plusy (niwielkie, ale ma) - dostaniesz VAT-5 z
    aktualnymi danymi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
    jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.

  • 6. Data: 2003-01-27 16:36:20
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    > ponownie wpisany. Nie wiem jednak, które USy tak to interpretują.
    > Ma to jednak swoje plusy (niwielkie, ale ma) - dostaniesz VAT-5 z

    Wlasnie sie dowiedzialem ze w niektorych US odmawia sie przyjecia wniosku o
    zawieszenie furmy jako ze takiego "czegos" juz nie ma :( Miejsca ma to to we
    Wroclawskich 3 US :(
    Ktos moze cos na ten temat powiedziec ? Panie twierdza ze mozna najwyzej
    zlikwidowac DG i nie chca przyjac pisma :(

    AndY

    AndY