  • 1. Data: 2006-07-14 21:04:14
    Temat: "zawieszenie działalności", a brak wpisu do Ewidencji - składka zdrowotna.
    Od: zielski <p...@g...com>

    Teraz to już wiem, ze nie ma czegos takiego jak zawieszenie działalności.
    Prowadziłam dziłalność która nie wymagała na początku wpisu do EDG a kiedy
    taki obowiązek sie pojawił to ja "zawiesiłam" działalność i nigdy tam się
    nie wpisałam. Dziś ZUS chce zaległe składki zdrowotne a ja dalej wpisu do
    EDG nie mam czy oni mogą żądać tych składek ode mnie? Bo nie wiem czy mam
    wszynać jakąś drogę sądową czy pokornie zginąc w dłuchach? Czy ktoś to wie?
    Karolina Zioło żona męża.

    --

    Paweł Zioło
    http://my.opera.com/zielski/albums/

  • 2. Data: 2006-07-14 21:43:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jul 2006, zielski wrote:

> [...]
    > taki obowiązek sie pojawił to ja "zawiesiłam" działalność i nigdy tam się nie

    "Tam" czyli do EDG jak rozumiem?
    A co z ZUSem?
    W sumie pytam dla porządku, bo nie wiem - ale IMO tej informacji w poście
    brakuje (czy wcześniej BYŁO zgłoszenie do ZUS i czy zaprzestanie DG
    zostało TAM :) zgłoszone).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-07-15 04:31:56
    Od: zielski <p...@g...com>

    Dnia 14-07-2006 o 23:43:54 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    [...]
    > "Tam" czyli do EDG jak rozumiem?

    Tak. Do Urzędu. Żona prowadziła działalność przez miesiąc na podstawie
    innych przepisów. Potem została wykreślona z listy osób mogących ją
    prowadzić co imo jest równoznaczne z zaprzestaniem ale ja nie jestem
    prawnikiem.

> [...]
    > poście
    > brakuje (czy wcześniej BYŁO zgłoszenie do ZUS i czy zaprzestanie DG

    Tak i mamy formularz wyrejestrowania płatnika z uzasadnieniem togoż
    noszącym kod 113.
    Resztę opisze żona bo ja lecę do pracy.

    Mąż żony.

  • 4. Data: 2006-07-15 04:57:55
    Od: zielski <p...@g...com>

    Dnia 14-07-2006 o 23:43:54 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):
    Historia jest bardziej skomplikowana niż mąż odpowiedział.
    Na poczatku działałam na podstawie zezwolenia Państwowego Nadzoru
    Ubezpieczeń i wtedy nie potrzeba było jeszcze wpisu do EDG. Płaciłam
    składkę ZUS zdrowotną. w 2001 r. zmieniły się przepisy i trzeba było
    dokonać wpisu do EDG ale ja tego nie zrobiłam tylko "zawiesiłam
    działalność" bo nie wiedziałam, że nie ma czegoś takiego. Pani w ZUSie
    kazała mi wypełnić dwa papierki kod zawieszenia wpisać 113 i zapomniałam o
    całej sprawie. Wyszłam za mąż i powinnam zmienić dane na REGONie i w ZUSie
    ale tego nie zrobiłam. w 2002 r. dostałam pismo do Urzędu Nadzoru nad
    Funduszami Emerytalnymi, że mnie wykreslono z ewidencji bo nic nie robię
    od 2 lat. W US nie zakończyłam działalności, w ZUSie też nic dalej nie
    robiłam, wpisu do EDG też nie mam. Jak widać jstem przykładem osoby, która
    nigdy nic takiego robić nie powinna co mi teraz udowadnia ZUS każąc
    zapłacić zaległe ich zdaniem ubezpieczenie zdrowotne od czasu
    "zawieszenia". A w US też za bardzo nie wiedzą jak mam tę działalność
    zakończyć. Jak ktoś się w tym połapie i jeszcze będzie wiedział co z tym
    fantem zrobić będzie wielki :(
    żona męża

  • 5. Data: 2006-07-15 10:12:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "zielski" <p...@g...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > nigdy nic takiego robić nie powinna co mi teraz udowadnia ZUS każąc
    > zapłacić zaległe ich zdaniem ubezpieczenie zdrowotne od czasu

    Odpisz że od takiego a takiego dnia nie prowadzisz tej działalności i już.
    Od działalności nieprowadzonej żadnych składek nie musisz opłacać.
    Ten kwit że od 2 lat nic nie robisz załącz.

    Oczywiście jeśli w tym czasie zrobiłaś COKOLWIEK w temacie Twojej
    zawieszonej działalności, to sprawę przegrasz.