  • 1. Data: 2006-07-14 13:13:42
    Temat: Zaliczka na podatek dochodowy - do jakiego urzedu skarbowego?
    Od: "szukajacy_wiedzy" <m...@h...pl>

    Witam

    Zwiezle i krotko moj problem. W listopadzie przeprowadzilem sie
    (podlegam pod urzad skarbowy w innym miescie). Niestety nie wszystkim
    firmom z ktorymi wspolpracuje (umowa-zlecenie) przeslalem o tym
    informacje, czyli az do dzis wplacaja one zaliczki wynagrodzenia do
    mojego starego urzedu skarbowego.

    Czy ma to jakies znaczenie? Czy urzedy "wymieniaja" sie miedzy soba
    takimi zaliczkami, czy tez bede mial teraz problem i musial
    interweniowac?

    dziekuje ze wysluchanie i licze na fachowa odpowiedz

    Artur

  • 2. Data: 2006-07-14 13:23:27
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    szukajacy_wiedzy wrote:
> [...]
    > firmom z ktorymi wspolpracuje (umowa-zlecenie) przeslalem o tym
    > informacje, czyli az do dzis wplacaja one zaliczki wynagrodzenia do
    żaden z nich nie wpłaca do twojego starego urzedu skarbowego, by wszyscy
    rozliczają się na jedno konto, co najwyżej dokumnety wysyłają i to na
    dodatek nie do twojego, a do swojego US, cyzli tam gdzie firma.

    > Czy ma to jakies znaczenie? Czy urzedy "wymieniaja" sie miedzy soba
    > takimi zaliczkami, czy tez bede mial teraz problem i musial
    > interweniowac?

    Nie.
    Miałeś obowiązek w listopadzie złożyć NIP-3 do nowego urzędu i w nowym
    urzędzie się rozliczyć, Jeżeli tego nie zrobiłeś to zrób to teraz.
    Jeśli dostaniesz jakiś pit-11 na stary adres to co najwyżej nowy US
    ściągnie sobie dane ze starego na podstawie tego co wpisałeś na NIP-3.
    Masz prawie 7 miesięcy, żeby dopilnować aby w lutym pity dotarły z nowym
    adresem i były wysłane do nowego US.

  • 3. Data: 2006-07-14 14:00:45
    Od: "szukajacy_wiedzy" <m...@h...pl>

    witek wrote:

    > Nie.
    > Miałeś obowiązek w listopadzie złożyć NIP-3 do nowego urzędu i w nowym
    > urzędzie się rozliczyć, Jeżeli tego nie zrobiłeś to zrób to teraz.

    DZieki za re. Nie wiem jednak czy do konca masz racje, bo mnie
    poinformowano ze ostani raz moge rozliczyc sie w starym urzedzie
    skarbowym (i wlasnie tam zlozylem pit za rok 2005).

    Podstawa takiego rozumiania byl niby fakt ze wiekszosc roku mieszkalem
    w starym miejscu zameldowania. Ba - nieformalnie nawet caly rok (choc
    ostatni miesiac bylem zameldowany pod starym adresem).

    W nowym US zlozylem tylko NIP 3 dopiero jakos w maju tego roku,
    informujac jednoczesnie o zmianie serii dowowu.

    Wprowadzo mnie w blad?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-07-14 21:12:22
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    szukajacy_wiedzy wrote:

    > DZieki za re. Nie wiem jednak czy do konca masz racje, bo mnie
    > poinformowano ze ostani raz moge rozliczyc sie w starym urzedzie
    > skarbowym (i wlasnie tam zlozylem pit za rok 2005).

    Nie. Rozliczasz się w urzędzie, który jest właściwy dla miejsca
    zamieszkania na dzień 31 grudnia, a to było już nowe miejsce.

    > Podstawa takiego rozumiania byl niby fakt ze wiekszosc roku mieszkalem
    > w starym miejscu zameldowania. Ba - nieformalnie nawet caly rok (choc
    > ostatni miesiac bylem zameldowany pod starym adresem).
    Błędna podstawa. Liczy się dzień 31 grudnia.

    > W nowym US zlozylem tylko NIP 3 dopiero jakos w maju tego roku,
    > informujac jednoczesnie o zmianie serii dowowu.
    >
    > Wprowadzo mnie w blad?

    tak.
    Ale raczej niz z tego powodu się nie stanie.
    Za 2006 rozliczysz się w nowym US i masz kupę czasu zeby zadbac o to,
    aby w lutym 2007 wszytki pit11/8b poszly juz do nowego US.