  • 11. Data: 2014-07-09 20:04:47
    Temat: Re: zawieszenie dzialanosci a koszty
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-06 22:26, Przemek pisze:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Taki ze oszczedzam na srusie i ksiegowej 2600 - a poniewaz robie projekty
    > wiec normalnie pracuje przez te dwa miechy, tylko faktury bede wystawial
    > znacznie pozniej.
    >
    > Jesli moge to chce uniknac utylizacji mej forsy chociaz z dwoch miesiecy.

    To zawieś na dwa lata i potem odfakturuj.
    Oszczędzisz więcej.

  • 12. Data: 2014-07-10 08:38:42
    Od: "Iw" <g...@o...eu>

    > Taki ze oszczedzam na srusie i ksiegowej 2600 - a poniewaz robie projekty
    > wiec normalnie pracuje przez te dwa miechy, tylko faktury bede wystawial
    > znacznie pozniej.

    Tylko uważaj, wg zasady to nie moment wystawienia faktury decyduje o tym,
    kiedy powstał przychód, więc czasem powtrzymanie się przez 2 miesiące od
    wystawienia faktury nie znaczy, że osiągałeś w tym czasie przychodów z DG.

    iw

  • 13. Data: 2014-07-10 19:07:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2014, Iw wrote:
    [...komuś...]

    > Tylko uważaj, wg zasady to nie moment wystawienia faktury decyduje o tym,
    > kiedy powstał przychód,

    Nawet nie na tym bym bazował, a na fakcie, iż PDoOF stanowi o "prowadzeniu"
    DG i w przeszłości trochę flejmów było, z ad absurdum wielkiej DG, kategorii
    "huta", która akurat nie sprzedaje (produkuje na skład), więc twierdzi
    że "nie prowadzi DG".
    Oczywiście, idzie o to, że ustawa o SUS odsyła (w sprawie obowiązku podlegania)
    do definicji z PDoOF.

    > że osiągałeś w tym czasie przychodów z DG.

    Nie musi osiągać, wystarczy że "prowadził" :)
    Inna sprawa, że udowodnienie wymaga pewnego wysiłku, więc mało
    prawdopodobne, żeby urząd sam z siebie zajął się 2 miesiącami
    czyjegoś "zawieszenia".
    Ale już wkurzony klient/dostawca/sąsiad w roli donosiciela zmienia
    prawdopodobieństwo zajęcia się sprawą :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-07-14 21:11:36
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

> [...]
    > czyjegoś "zawieszenia".
    > Ale już wkurzony klient/dostawca/sąsiad w roli donosiciela zmienia
    > prawdopodobieństwo zajęcia się sprawą :)

    Ok- dziekuje za wskazowki na pewno się przydadzą.