    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zawieszenie - fry. zakupu, podatki itp.
    Date: Wed, 2 Apr 2008 17:16:33 +0200

    On Wed, 2 Apr 2008, s...@a...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie ma procedury, bo w Twoim przypadku nie ma takiego czegoś jak
    > zawieszenie.
    > Masz ryzykowny plan, szczególnie ZUS to może zainteresować.

    > Chcesz robić raporty nie prowadząc działalności?

    O ile powyższe (o ryzykowności) to prawda, to sobie tak myślę:
    podatnikiem VAT jest się odrębnie od DG w rozumieniu przepisów
    o DG.
    A nuż komuś coś np. wynajmie? ;)
    A po 10 m-cach i tak jest przymusowy "wylot z VAT" (acz do kasy
    to nic nie ma, dobrze gadam?).
    Nie wiem czy dobrze myślę, ale pewnie kasę chce "trzymać na chodzie"
    żeby nie ponieść kosztów defiskalizacji i ponownej fiskalizacji
    (jak ponownie ruszy z DG to pod kasę już podpada).

    > Zapewne zapłacisz abonament i wszystko. Rozmowy z tego telefonu mogłyby
    > sugerować prowadzenie dzialalności.
    > Zwróć uwagę, że zawarcie jakiejś słownej umowy dotyczące DG jest już jej
    > prowadzeniem. Łatwo się na tym przejechać...

    Też prawda. Dodam tylko, że płacenie "gołego abonamentu" można uzasadniać
    (IMO) "zachowaniem źródła przychodu". Oczywiście do zaliczenia w koszty
    dopiero po "przywróceniu źródła" :)

    pzdr, Gotfryd