    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zawieszenie - fry. zakupu, podatki itp.
    Date: Wed, 2 Apr 2008 16:16:14 +0200

    > Chciałbym na jakiś czas około 12 miesięcy zawiesić DG. Jest to
    > Jednoosobowa DG, KpiR, VAT. ZUS tylko zdrowotna (jestem na 3/4 zatrudniony
    > w firmie o innym profilu niż DG).
    > I teraz pytanka:
    > 1. Jaka jest procedura, gdzie co zgłosić po kolei?

    Nie ma procedury, bo w Twoim przypadku nie ma takiego czegoś jak
    zawieszenie.
    Masz ryzykowny plan, szczególnie ZUS to może zainteresować.

    > 3. Mam kasę fiskalną, raporty robię normalnie, mimo, że nie będę prowadził
    > DG?

    Chcesz robić raporty nie prowadząc działalności?

    > 4. Mam tel. komórkowy na firmę, co z rachunkami w okresie zawieszenia?
    > Traktuję jako prywatne, czy wpisuję do KPiR i rozliczam VAT?

    Zapewne zapłacisz abonament i wszystko. Rozmowy z tego telefonu mogłyby
    sugerować prowadzenie dzialalności.
    Zwróć uwagę, że zawarcie jakiejś słownej umowy dotyczące DG jest już jej
    prowadzeniem. Łatwo się na tym przejechać...