  • 1. Data: 2011-04-07 09:12:38
    Temat: zgłoszenie DG w US - REGON potrzebny?
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Jak w temacie - chcę dziś jechać zgłosić DG w Urzędzie Skarbowym, ale
    jeszcze nie mam nadanego numeru REGON. Czy on jest w tej czynności potrzebny
    i lepiej zaczekać, aż przyjdzie pocztą, żeby nie jeździć dwa razy?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 2. Data: 2011-04-07 09:14:53
    Temat: Re: zgłoszenie DG w US - REGON potrzebny?
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze nie mam nadanego numeru REGON. Czy on jest w tej czynności
    > potrzebny i lepiej zaczekać, aż przyjdzie pocztą, żeby nie jeździć dwa

    Dopowiem - bez REGON-u nie ma rachunku bankowego, a on chyba jest potrzebny
    na tym zgłoszeniu...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 3. Data: 2011-04-07 09:23:35
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dopowiem - bez REGON-u nie ma rachunku bankowego, a on chyba jest
    > potrzebny na tym zgłoszeniu...

    A jak rejestrowałeś firmę? Nie w Urzędzie Miasta/Gminy w ramach jednego
    okienka? W US trzeba wybrać sposób opodatkowania, ale nie rejestruje się tam
    DG.
    Niezależnie od tego - numer rachunku firmowego można dostarczyć do US w
    dowolnym momencie składając NIP-1 aktualizacyjny.

    Ja swoją ścieżkę rejestracyjną opisałam tu:
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/html/1310721,2621
    46,21.html?657297
    Zapraszam.

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 4. Data: 2011-04-07 09:30:17
    Temat: Re: zgĹ?oszenie DG w US - REGON potrzebny?
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    > A czemu sam, a nie przez "jedno okienko"?

    Przez jedno okienko...

    Ale pani w "jednym okienku" powiedziała mi, że dokumenty do US i ZUS muszę
    jednak dostarczyć sam ;-).

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 5. Data: 2011-04-07 09:31:45
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marzena" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > A jak rejestrowałeś firmę? Nie w Urzędzie Miasta/Gminy w ramach jednego
    > okienka? W US trzeba wybrać sposób opodatkowania, ale nie rejestruje się

    Źle się wyraziłem - chodzi właśnie o wybór sposobu opodatkowania...

    > Niezależnie od tego - numer rachunku firmowego można dostarczyć do US w
    > dowolnym momencie składając NIP-1 aktualizacyjny.

    Czyli - reasumując - ponieważ firma rusza dopiero w maju, więc lepiej
    zaczekac na REGON i numer rachunku, żeby nie jeździć dwa razu do US...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 6. Data: 2011-04-07 09:45:18
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > Czyli - reasumując - ponieważ firma rusza dopiero w maju, więc lepiej
    > zaczekac na REGON i numer rachunku, żeby nie jeździć dwa razu do US...

    Czas jeszcze masz, więc spokojnie możesz zaczekać. Ja przyspieszyłam sprawę,
    gdyż mając blisko siebie GUS - po kilku dniach od rejestracji poszłam tam
    sama i od ręki odebrałam REGON.
    Tak na marginesie - to na moim druku NIP-1 oprócz podpisu na końcu jest też
    pieczątka. Nie jestem tylko na 100% pewna, czy mogłam czy musiałam.
    Inna sprawa, że miesiąc po założeniu konta wezwał mnie bank i we wzorze
    podpisu musiałma dołożyć też pieczątkę.

    marzatela
    ------------------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 7. Data: 2011-04-07 09:47:52
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > A czemu sam, a nie przez "jedno okienko"?

    Rejestracja jest w jednym okienku, ale i tak trzeba sie zgłosić i do ZUS i
    US. W ZUSie wyliczają wysokość składek, w US - wybór formy opodatkowania.
    Tych opcji nie ma w druku EDG-1

    marzatela
    ----------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 8. Data: 2011-04-07 10:17:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-07, Maciej Ślużyński <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > i lepiej zaczekać, aż przyjdzie pocztą, żeby nie jeździć dwa razy?

    A czemu sam, a nie przez "jedno okienko"?

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2011-04-07 10:23:28
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > On 2011-04-07, Marzena <m...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Proszę, nie wprowadzaj w błąd, nie można.
    >
    > NIP-1:
    > "Formularz przeznaczony dla osób fizycznych prowadzących samodzielnie
    > działalność
    > gospodarczą - ***niebędących przedsiębiorcami***, z wyjątkiem osób
    > wykonujących
    > tę działalność wyłącznie w formie uczestniczenia w spółkach jawnych,
    > partnerskich,
    > komandytowych lub komandytowo-akcyjnych."
    >
    > Zmiany rachunków bankowych również dokonujesz w UM/UG.

    Być może gdzieś są lokalne rozwiązania. W styczniu 2011 w UM Gdańsk - numer
    rachunku bankowego nie był wymagany. Zresztą sam druk EDG-1 nie ma takiej
    pozycji jak numer rachunku.
    Nie bardzo wiem też - jakie wprowadzanie w błąd zarzucasz mi odnośnie NIP-1?
    Ja wypełniałam go jako aktualizację (zgłoszenie DG poszło przez UM) i
    wypełniałam druk:
    NIP-1 Zgłoszenie identyfikacyjne/Zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej
    prowadzącej samodzielnie działanośc gospodarczą - niebędącej przedsiebiorcą.

    Link do aktualnej wersji tego załącznika jest tu:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/nip_2009/nip_1__06.04.pdf
    Obowiązuje od pąździenika 2009.

    marzatela
    ----------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 10. Data: 2011-04-07 10:34:55
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > On 2011-04-07, Marzena <m...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jaka chryste panie wysokość składek? Sama sobie to wyliczasz...
    > Do US trzeba iść generalnie jak się chce zarejestrować do VATu, albo
    > wybrać formę opodatkowania. Nie wiem czy ten drugi dokument nie jest
    > nadmiarowy, bo domyślnie chyba jednak wszyscy są na skali. Nie znam
    > jednak konsekwencji niezłożenia takiego druku.

    UM Gdańsk zarówno ustnie przy rejestracji, jak i materiałach dodatkowych
    wręczanych każdemu rejestrującemu DG (Asystent Gdańskiego Przedsiębiorcy)
    informuje, ze w ciagu 7 dni od rozpoczęcia działanosci trzeba zgłosić się do
    ZUS. Wyszczególnia tam też jakie dokumenty są konieczne.
    Masz rację, że wysokość składek można wyliczyć sobie samemu i pierwsze
    ZUS-DRA wysłać pocztą.
    Nie pamiętam symbolu formularza, który wypełniałam przy rejestracji, ale na
    pewno wypełniałam i nie był to ZUS-DRA. Inna sprawa, że dodatkowo musiałam
    zgłosić do ubezpieczenia dziecko.

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl
    "