  • 1. Data: 2011-04-07 08:14:29
    Temat: dopłata do zeznania PIT
    Od: "c00ba" <c...@o...pl>

    Witam serdecznie, jako nowoprzybyły na tę grupę :)

    Jestem w trakcie wypełniania zeznania PIT (37, choć nie ma to większego
    znaczenia dla całokształtu), plik z PIT-em leży przygotowany do wysyłki
    (wypełniam w programie, elektronicznie), ale na skutek otrzymania w 2010 roku
    paczki od pracodawcy i wliczania do zeznania danych z PITu-8C wyszło mi, że
    mam dopłacić do zeznania (to ponoć normalne). I teraz pytanie: Zakładając, że
    wiem [z wyliczeń programu] ile mam dopłacić czy wystarczy, że znajdę sobie
    numer konta US i przeleję im ka$ę (chciałęm zrobić to elektronicznie -
    eBanking, jeśli to możliwe) dopisując tylko w szczegółach przelewu
    np. "dopłata do zeznania PIT-37 2010 za xxxx {imię i nazwisko}", czy zmuszony
    jestem zrobić coś jeszcze, aby sprawa została sfinalizowana prawidłowo ? A
    może w ogóle nie można tego zrobić elektronicznie tylko muszę to zrobić bądź
    pocztą, bądź bezpośrednio w swoim US (choć nie sądzę) ?
    Będę serdecznie wdzięczny za wiarygodne informacje :)

  • 2. Data: 2011-04-07 08:21:15
    Temat: Re: dopłata do zeznania PIT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 10:14:29 +0200, c00ba napisał(a):

> [...]
    > elektronicznie tylko muszę to zrobić bądź pocztą, bądź bezpośrednio w
    > swoim US (choć nie sądzę) ? Będę serdecznie wdzięczny za wiarygodne

    Prawie tak jak chcesz. W każdym (znanym mi) e-bankingu masz osobną opcję
    "przelew podatkowy". Musisz jej użyć zamiast przelewu zwykłego. Tam
    występują trochę bardziej skomplikowane pola zamiast jednego "tytułem". I
    masz je wypełnić poprawnie.

  • 3. Data: 2011-04-07 09:43:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "c00ba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > numer konta US i przeleję im ka$ę (chciałęm zrobić to elektronicznie -
    > eBanking, jeśli to możliwe) dopisując tylko w szczegółach przelewu

    Wszystko tak, jak mowi jureq , zupelnie inna formatka przelewu czasem moze
    byc inna oplata za taki przelew (moze byc albo wyzsza albo nizsza albo taka
    sama, co bank, to obyczaj)

    > poczta

    Mozna - tez na specjalnym formularzu "podatki" i oczywiscie bedzie oplata.

    >bądź bezpośrednio w swoim US (choć nie sądzę) ?

    Tez mozna, w kasie swojego US

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-04-07 09:49:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 11:43:37 +0200, SDD napisał(a):

    > Tez mozna, w kasie swojego US

    Jeśli takowa istnieje. Bo ostatnia moda jest taka, że US nie mają kasy -
    jest tylko punkt kasowy jakiegoś banku. Wtedy wpłata wygląda tak samo jak
    na poczcie - też jest opłata.

  • 5. Data: 2011-04-07 12:38:57
    Od: Basia <b...@g...com>

    On 7 Kwi, 10:14, "c00ba" <c...@o...pl> wrote:
> [...]
    > pocztą, bądź bezpośrednio w swoim US (choć nie sądzę) ?
    > Będę serdecznie wdzięczny za wiarygodne informacje :)

    Ale razem z wpłata muszisz kwoty z PIT-8C umiescic w PIT-37 bo kwota z
    PIT-37 musi sie zgadzac z ta ktora wplacasz

    B.

  • 6. Data: 2011-04-07 15:11:35
    Od: "c00ba" <c...@o...pl>

> [...]

    > "przelew podatkowy". Musisz jej użyć zamiast przelewu zwykłego. Tam

    > występują trochę bardziej skomplikowane pola zamiast jednego "tytułem". I

    Witam raz jeszcze, jako, że sprawdziłem pewne informacje, które być może mogą
    mieć wpływ na dalszy przebieg wątku.
    Chciałem uniknąć podawania nazw banków (by nie być posądzonym o reklamę ;)),
    ale z tego, co przed chwilą sprawdziłem to w PKO BP Inteligo istnieje coś
    takiego, jak "Przelew do US", który zawiera takie dane, jak nr rachunku US,
    nazwa i adres zobowiązanego, nr NIP itd. Wynika z tego, że tyle chyba powinno
    wystarczyć :) Dziękuję za pouczenie tym bardziej, że właśnie miałem zamiar
    dokonywać zwykłego "przelewu jednorazowego", a nie tego specjalnego, a to
    jednak, jak widać różnica :)
    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2011-04-07 15:19:43
    Od: c...@o...pl

> [...]

    > Ale razem z wpłata muszisz kwoty z PIT-8C umiescic w PIT-37 bo kwota z

    > PIT-37 musi sie zgadzac z ta ktora wplacasz

    Przepraszam, ale widać za głupi jestem, bo nie za bardzo rozumiem :)

    Dopiszę co nie co, co może nieco wyjaśni:
    Jako [były już] pracownik outsoureingowy otrzymałem od swojego pracodawcy
    normalne zeznanie PIT, a oprócz tego od firmy w siedzibie której i dla której
    pracowałem otrzymałem PIT-8C. W konsekwencji, po lekturze różnych źródeł (w
    tym newsgroups) odnalazłem w jaki sposób i gdzie do PIT-37 wpisać wartość z
    PIT-8C (w zeszłorocznym zeznaniu było analogicznie i nikt się "nie
    czepił" :) ). Wpisałem więc kwotę z 8C do PIT-37 i po wpisaniu wyszło mi
    właśnie, że mam do dopłaty X zł :)

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2011-04-07 15:31:02
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > wystarczyć :) Dziękuję za pouczenie tym bardziej, że właśnie miałem zamiar
    > dokonywać zwykłego "przelewu jednorazowego", a nie tego specjalnego, a to
    > jednak, jak widać różnica :)

    spoko spoko i tak by Ci nie poszło...

  • 9. Data: 2011-04-07 17:40:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Apr 2011, jureq wrote:

    > Jeśli takowa istnieje. Bo ostatnia moda jest taka, że US nie mają kasy -
    > jest tylko punkt kasowy jakiegoś banku. Wtedy wpłata wygląda tak samo jak
    > na poczcie - też jest opłata.

    W kwestii formalnej - czy taka konstrukcja jest dopuszczalna?
    Bo po prawdzie wiem, że co poniektórzy dostawcy "cywilni" (ulubiony
    przez Tristana, sądząc ze złośliwego nazywania, górnośląski
    dostawca prądu na przykład) minimalizują ilość p. wpłat do "siedzib"
    (a mało komu chce się jechać do innego miasta), ale ci mniejsi
    (np. zarządy budynków komunalnych, często firmy spzoo) po prawdzie
    p. kasowe mają "obce", ale zawierają taką umowę, że wpłaty *dla
    nich* są bez opłat (nie wiem, może np. z czynszem kompensują
    albo co).

    Czy US jest zwolniony z obowiązku "przyjmowania pieniędzy w siedzibie"
    (nie licząc jawnie wymienionych w ustawach wyjątków - np. przy DG)?

    Jakoś tak mi się wydawało, że nadruk na banknotach NBP ma ciągle
    obowiązującą moc prawną.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-04-08 06:05:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 19:40:23 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W kwestii formalnej - czy taka konstrukcja jest dopuszczalna?

    Nie wiem.

> [...]
    > komunalnych, często firmy spzoo) po prawdzie p. kasowe mają "obce", ale
    > zawierają taką umowę, że wpłaty *dla nich* są bez opłat (nie wiem, może

    Ja osobiście spotykam coraz częściej wypadki, gdy nawet w formalnej
    siedzibie nie ma możliwości wpłaty. I szczerze mówiąc znudziło mi się już
    wykłócanie w tej sprawie. Bo co w końcu można zrobić? Wpłacać do depozytu
    sądowego?

    > Czy US jest zwolniony z obowiązku "przyjmowania pieniędzy w siedzibie"
    > (nie licząc jawnie wymienionych w ustawach wyjątków - np. przy DG)?

    Praktyka jest jaka jest. Coraz większa ilość urzędów skarbowych nie
    umożliwia wpłaty gotówkowej we własnej kasie. A wpłata w okienku
    bankowym, to po pierwsze prowizja. Po drugie często przekroczenie terminu
    wpłaty - bo decyduje tu data wpływu na rachunek US w NBP.

    > Jakoś tak mi się wydawało, że nadruk na banknotach NBP ma ciągle
    > obowiązującą moc prawną.

    To akurat nie ma żadnego związku z tym problemem.