  • 1. Data: 2011-04-07 06:57:37
    Temat: Jednorazowa sprzedaż a kasa fiskalna
    Od: Leszek <a...@e...pl>

    Witam. Kupiłem miesiąc temu telefon na firmę/fakturę VAT. Teraz chcę go
    sprzedać. Rozumiem, że skoro wliczyłem go w koszty, to i przy sprzedaży
    muszę go wliczyć w przychody. Pytanie jest jednak takie czy nie wpadnę z
    tego powodu w konieczność posiadania kasy fiskalnej, jeżeli przypadkiem
    telefon kupi osoba nie prowadząca DG. Jestem raczej ponad limit kwotowy
    dla kas f., korzystam obecnie z jednego ze zwolnień (wszystkie wpłaty na
    rachunek bankowy), dzięki czemu nie muszę jej mieć. Jak to rozwiązać?

  • 2. Data: 2011-04-07 07:04:10
    Temat: Re: Jednorazowa sprzedaż a kasa fiskalna
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-04-07 08:57, Leszek pisze:
> [...]
    > dla kas f., korzystam obecnie z jednego ze zwolnień (wszystkie wpłaty na
    > rachunek bankowy), dzięki czemu nie muszę jej mieć. Jak to rozwiązać?

    Sprzedaj telefon firmie (komis?)

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2011-04-07 07:25:39
    Od: Leszek <a...@e...pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 09:04:10 +0200, Daniel Stalica napisał(a):

    > Sprzedaj telefon firmie (komis?)

    No tak, choć wolałbym sprzedać na Allegro (nie chce mi się bujac po
    komisach), a tam może kupić każdy.
    W każdym razie czy dobrze myślę, że taka sprzedaż wpędziłaby mnie w kasę?

  • 4. Data: 2011-04-07 08:18:55
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-04-07 09:25, Leszek pisze:

    > No tak, choć wolałbym sprzedać na Allegro (nie chce mi się bujac po
    > komisach), a tam może kupić każdy.
    > W każdym razie czy dobrze myślę, że taka sprzedaż wpędziłaby mnie w kasę?

    Dobrze myślisz.

  • 5. Data: 2011-04-07 09:01:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Daniel Stalica napisał:

    > Dobrze myślisz.

    Ja się z tym mysleniem nie zgadzam, nie jest to sprzedaż towarów
    handlowych a jedynie używanego majątku firmy, więc według mnie takie coś
    konieczności instalacji kasy fiskalnej nie spowoduje.

  • 6. Data: 2011-04-07 17:14:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Apr 2011, cyklista wrote:

    > Ja się z tym mysleniem nie zgadzam, nie jest to sprzedaż towarów
    handlowych a
    > jedynie używanego majątku firmy, więc według mnie takie coś konieczności
    > instalacji kasy fiskalnej nie spowoduje.

    Podstawę prawną zwolnienia prosimy.
    Przypomnę, że w myśl ustawy *o VAT* również zaewidencjonowane ST
    i wyposażenie są towarem (bo jeśli nie, to czym - usługą? ;))
    Drobne wyjątki dla sprzedaży ST i wyposażenia są, to prawda, ale
    np. w tym zakresie że nie wchodzą do obliczania proporcji.
    Do kasy... nie znam przepisu.
    Inna rzecz, że sprawa jest dość głupia i IMO takie zwolnienie
    powinno być (i to zapisane "czarno na białym", tak jak sprzedaż
    dla pracownika).

    pzdr, Gotfryd