  • Date: Thu, 07 Sep 2006 10:57:06 +0200
    From: aleksandra <a...@g...USUN.TO.3d.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zleceniodawca z zagranicy - jak?

    Witam.
    Nie prowadzę DG i przynajmniej do końca roku nie zamierzam. Przychody
    uzyskuję z umowy o pracę oraz ze sporadycznych umów o dzieło zawieranych
    z polskimi firmami. Teraz mam taką sytuację że firma z Niemiec daje mi
    zlecenie: przysyłają mi odręczne szkice inwentaryzacyjne budynków, a ja
    przerysowuję to do komputera i odsyłam im to w formie elektronicznej na CD.

    I tutaj sie pojawia szereg wątpliwości:
    1. czy jako osoba fizyczna mogę przyjąć zlecenie od firmy zagranicznej i
    podpisać z nimi umowę o dzieło?
    2. jeżeli tak, to w jaki sposób jest rozliczany podatek dochodowy?
    wystawiam im taki sam rachunek jak polskim firmom? kto odprowadza
    podatek dochodowy? nie bardzo potrafię sobie wyobrazić, jak by to miało
    funkcjonować..
    3. jeżeli nie, to czy muszę założyć działalność gospodarczą, by móc
    przyjąć takie zlecenie? czy może istnieje jakiś inne rozwiązanie?

    z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam,
    aleksandra