  • 1. Data: 2010-02-09 20:08:59
    Temat: zmiana siedziby
    Od: mk <marcin@bez_smieci.pl>

    Witajcie

    1-os DG, VAT, PKPiR.
    Mam aktualnie siedzibę w domu ale otworzyłem biuro w wynajętym lokalu i
    tam chciałbym przenieść zupełnie firmę.

    Jakie kroki trzeba wukonać i w jakiej kolejności?

    Wydaje mi się, że:

    1. Zgłoszenie do GUS aktualizacyjne (można przez eRegon)
    2. Zgłoszenie aktualizacyjnu do Urzędu Miasta (od 1 lutego to jednostka
    gdzie był skałdany wpis do ewidencji przesyła to potem do US)
    3. Zgłoszenie do US zmiany miejsca lokalizacji kasy fiskalnej
    4. Zmiana adresu do:
    - banku,
    - nowa pieczątka,
    - powiadomienie kontrahentów,

    Co z ZUS-em? Kiedy się powiadamia i jak?

    dzięki z góry za ułożenie wszystkiego wg hronologii postępowania.

    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2010-02-09 20:21:27
    Temat: Re: zmiana siedziby
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-09 21:08, mk wrote:
> [...]
    > - powiadomienie kontrahentów,
    >
    > Co z ZUS-em? Kiedy się powiadamia i jak?
    >
    > dzięki z góry za ułożenie wszystkiego wg hronologii postępowania.

    Czy w przypadku US, ZUS, GUS, i Gminy nie składasz przypadkiem EDG-1 w
    tzw. "jednym okienku".

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-02-09 20:35:54
    Od: temp <p...@s...pl>

    Piotrek wrote:

> [...]
    A to się da?
    Zdaje się, że zmienisz tylko "miejsce wykonywania" a nie siedzibę, i zdaje
    się VAT będziesz płacił do US właściwego dla ulicy gdzie znajduje się
    'biuro' a PDOF do US gdzie masz miejsce zamieszkania. No chyba ,że czegoś
    nie doczytałem i masz zamiar "biuro" zgłosić jako miejsce zamieszkania.
    Gdzie bedzie obowiązek przechowywania ksiąg? (o ile nie jest oddane do
    jakiegoś księgowego).
    Nie pamiętam dokładnie, sprawdź czy nie głoszę herezji ;)
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-02-09 20:36:05
    Od: mk <marcin@bez_smieci.pl>

    Piotrek wrote:

    > Czy w przypadku US, ZUS, GUS, i Gminy nie składasz przypadkiem EDG-1 w
    > tzw. "jednym okienku".

    No właśnie, czy jak wypełnię EDG-1 i w nim podam nowe PKD, bo zmienił
    się przy okazji nieco profil, to do GUS-u już nie muszę?
    Innymi słowy wypełniam EDG-1 i dalej już mnie nie interesują ZUS, US i
    GUS w sensie składania jakiś formularzy w związku z tym?

    pozdr.
    mk

  • 5. Data: 2010-02-09 20:41:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-09 21:36, mk wrote:
> [...]
    > Innymi słowy wypełniam EDG-1 i dalej już mnie nie interesują ZUS, US i
    > GUS w sensie składania jakiś formularzy w związku z tym?

    Taka była idea.
    W każdym razie PKD zmieniałem przy użyciu EDG-1 składanego w gminie.

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-02-12 15:36:56
    Od: Marcin Dąbrowski <d...@g...pl>

    A jakie czynności trzeba wykonać gdy przenosi się działalność pomiędzy
    województwami - nowy urząd gminy, skarbowy i zus?

    Dąbek

  • 7. Data: 2010-02-12 16:32:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-02-2010 o 16:36:56 Marcin Dąbrowski
    <d...@g...pl> napisał(a):

    > A jakie czynności trzeba wykonać gdy przenosi się działalność pomiędzy
    > województwami - nowy urząd gminy, skarbowy i zus?

    Złożenie EDG-1 i modlitwa

    --
    Tomek