    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zus- przekroczenie podstawy w 2003 r. - jar rozliczyć?
    Date: Wed, 20 Oct 2004 21:13:32 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Witam.
    Do zakładu przyszło pismo z zus, że pracownik przekroczył "roczny limit
    składek" w listopadzie 2003. jest napisane od jakich kwot nie powinny być
    pobrane składki .
    Nie ma problemu ze zrobieniem korekty do ZUS. Ale zmienienie składek
    emeryt-rent wpłynie na składki na kasę chorych i co najgorsze na podatek.

    Mniej więcej tak rozumuję, że nadpłacone składki powinny być podstawą
    opodatkowania. (?)
    Czy jak już jakoś naliczę podatek to mam go potem wykazać w pit-4 ?

    Panie z US nie wiedziały a raczej wiedziały ale we dwie co innego. Jedna
    kazała zrobić korektę do pit 4 za listopad i grudzień 2003 i korektę do pit
    11 a druga kazała potrąconą zaliczkę wykazać w pit4 za miesiąc październik a
    kwotę dochodu ująć w pit-11 za rok 2004. Ta druga opcja wydaje mi się
    bardziej prawidłowa ale może ktoś znający się na rzeczy podpowie jak to
    zrobić?

    Nie chciałbym robić tak jak znajome "księgowe" które miały taki problem.

    --
    PawełJ