  • 21. Data: 2007-09-26 13:02:20
    Temat: Re: zwolenienie lakarskie a "generowanie kosztów"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2007, Jagna wrote:

    > Bo podpisując wykonałby coś, co można by sklasyfikować jako "aktywność
    > ludzką zmierzająca do osiągnięcia zarobku, w tym pozarolnicza działalność
    > gospodarcza, choćby nawet polegająca na czynnościach nieobciążających w
    > istotny sposób organizmu przedsiębiorcy".
    >
    > Ja tego nie wymyśliłam ;)
    > Naprawdę! ;p

    Ależ ja na potrzeby dyskusji akceptuję dowolną tezę.
    Tak przyjmiemy to OK. Siak przyjmiemy to też OK.
    Pokazuję tylko że konkretna teza pociąga za sobą dalsze skutki.

    > Po podpisaniu jednej, czy dwóch faktur? Gotfryd... demonizujesz ;)

    Gdzie tam.
    Albo ustalamy, że owa "aktywność" w ramach wystawiania f-ry jest
    dostatecznym powodem uznania "czynności choćby nie obciążały
    organizmu", albo nie jest.
    Jeśli JEST, to realizacja tych czynności przez małżonka stanowi
    przecież DG, bo "realizuje czynności" :|

    > Wiem, że to Twoje "prowadzenie" odnosisz do tego, co napisałam wyżej, ale
    > to chyba nie ta analogia.

    Właśnie ta :)

    > Co, oczywiście nie oznacza, że ja mam rację :)

    Ani ja :)
    Jest trzecia droga - że ZUS przestanie czepiać się wystawienia faktury :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-09-26 13:26:52
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2007 15:02:20 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Właśnie ta :)

    no dobra, ta :)

    ale naciągna ;p
    > Ani ja :)
    > Jest trzecia droga - że ZUS przestanie czepiać się wystawienia faktury :)

    W sumie to trzeba zrzucić winę na PH, bo po co odbierał tę fakturę... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 23. Data: 2007-09-27 08:15:44
    Od: "\\n" <...@...xy>

    'Tom N' pisze:

    > On jechał do US złożyć deklarację VAT...

    Czyli wykonywał "Pracę zarobkową"...ZUS się tym zainteresuje...

  • 24. Data: 2007-09-27 09:27:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    \n w <news:fdfpeh$n3b$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Czyli wykonywał "Pracę zarobkową"...ZUS się tym zainteresuje...

    Choroba nie zwalnia z obowiązku złożenia deklaracji.
    Czy ZUS z urzędu każdego, który w trakcie zwolnienia dostarczył jakiś DRA,
    RCA czy cokolwiek pozbawia świadczenia, czy może w razie niezłożenia (bo
    petent był chory przecież i nie wolno mu było palcem kiwnąć) przyjmie
    spóźnione deklaracje i nie będzie się "bulgotał"

    Może jeszcze inaczej: ty prowadzisz DG i zatrudniasz pracownika,
    pochorowałeś się tydzień przed terminem wypłaty (powiedzmy przelewu na
    konto), termin jest jutro, ale Ty masz dwutygodniowe zwolnienie

    A. zlecasz dziś przelew
    B. zlecisz przelew gdy wyzdrowiejesz (np. za 2 miesiące)
    ?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]