  • 1. Data: 2004-04-28 19:03:50
    Temat: Rozpoczęcie działalności - daty.
    Od: "MJ" <n...@f...mail>

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Data rejestracji a data rozpoczęcia - jaka różnica może je dzielić?
    Czy np. mogę dziś zarejestować działalność gospodarczą a jako termin
    jej rozpoczęcia podać 1. września 2004?

    I druga sprawa - czy działalność zgłaszam do US / ZUS dopiero
    po dacie *rozpoczęcia*...?
    Innymi słowy - czy zaczynam rozliczenia z tymi szacownymi instytucjami
    dopiero po dacie *rozpoczęcia* działalności gospodarczej?

    Może dziwne, ale ma to dla mnie duże znaczenie...
    MJ

  • 2. Data: 2004-04-28 20:29:50
    Temat: Re: Rozpoczęcie działalności - daty.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Apr 2004, MJ wrote:
    [...]
    >+ I druga sprawa - czy działalność zgłaszam do US / ZUS dopiero
    >+ po dacie *rozpoczęcia*...?

    W zasadzie tak: powiedziano "nie później niż 7 dni od rozpoczęcia",
    prawda ? :)
    UWAGA: VAT to inna sprawa :[, trzeba się pilnować !

    >+ Innymi słowy - czy zaczynam rozliczenia z tymi szacownymi instytucjami
    >+ dopiero po dacie *rozpoczęcia* działalności gospodarczej?

    IMHO data w EDG to jest data "deklarowana" i DG można zacząć *po*
    tej dacie. Przejrzyj groups.google.pl -> zaawansowane archiwa
    tej grupy i .prawo - było kilka dyskusji na ten temat, w tym
    "ostre" :)
    Jakby cię pytali - ja rozpocząłem DG później niż w terminie
    zadeklarowanym. Nie było to z takim rozrzutem jak piszesz :),
    ale ... ZUS zdążył się upomieć ;) (no bo US i ZUS powinny
    otrzymać datę faktycznego rozpoczęcia, czyż nie ? :))
    Na wyjaśnienie telefoniczne pani stwierdziła: "acha". :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-28 20:38:51
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Na wyjaśnienie telefoniczne pani stwierdziła: "acha". :)

    Mnie też zapytali czy między czerwcem (deklarowana data) a wrześniem
    (faktyczna data rozpoczęcia) wystawiałem jakieś faktury - powiedziałem,
    że nie i było OK.

    A tak na marginesie - nieprawidłowości podatkowe przedawniają się po
    5 latach, tak?

    P.

  • 4. Data: 2004-04-29 07:13:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Apr 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ A tak na marginesie - nieprawidłowości podatkowe przedawniają się po
    >+ 5 latach, tak?

    "z grubsza biorąc" (bo jako iż to od końca roku w którym był termin
    płatności podatku to może to sięgać 7 lat).
    Ale ZUS zdaniem naszego ustawodawcy to nie podatek :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)