  • 1. Data: 2003-05-31 17:39:10
    Temat: Auto w firmie
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    Czy mozna kupic uzywany samochod osobowy (bez kratki) od osoby fizycznej na
    firme? czy umowa kupna-sprzedazy jest wystarczajacym dokumentem, by
    wprowadzic auto do ewidencji ST? co mozna wliczac potem w koszty? jak
    wyglada amortyzacja?
    Odpowiedzi na moje pytania znajduja sie pewnie gdzies w sieci, ale nie
    jestem jeszcze na tyle biegla w przeszukiwaniu archiwow, aby do nich
    dotrzec, wiec gdyby ktos zechcial mi pomoc z gory dziekuje.
    Pozdrawiam,
    Anna K.

  • 2. Data: 2003-05-31 21:11:32
    Temat: Re: Auto w firmie
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anna K" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mozna kupic uzywany samochod osobowy (bez kratki) od osoby fizycznej
    na
    > firme?
    Tak
    czy umowa kupna-sprzedazy jest wystarczajacym dokumentem, by
    > wprowadzic auto do ewidencji ST?
    Tak

    co mozna wliczac potem w koszty?
    Wszystko < 3500,- pln

    jak wyglada amortyzacja?
    Normalnie - wg tabeli i wyboru jej rodzajów

    > Odpowiedzi na moje pytania znajduja sie pewnie gdzies w sieci,
    I to bardzo dużo

    ale nie jestem jeszcze na tyle biegla w przeszukiwaniu archiwow, aby do
    nich dotrzec,
    A na to jest sposób : wizyta w księgarni (wiekszym sklepie z drukami) i
    zakup książeczki "Samochód w firmie".

    AR

    Ps. Jeśli masz tylko takie pytania i wątpliwości - rozważ możliwość
    skorzystania z dobrego biura rachunkowego - przynajmniej na pewien czas
    (kosztuje taniej od skutków ewentualnej wizyty fiskusa w Twojej firmie)

    Pps. A przeszukiwania archiwów nauczyć się warto.

  • 3. Data: 2003-05-31 21:40:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 May 2003, Anna K wrote:
    [...]
    >+ jestem jeszcze na tyle biegla w przeszukiwaniu archiwow,

    No to dla przykładu:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=fiz
    ycznej+samoch%C3%B3d+group:*.podatki&num=100&hl=pl&l
    r=&ie=UTF-8&inlang=pl&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5
    &as_miny=2001&as_maxd=31&as_maxm=5&as_maxy=2003

    ...które po kliknięciu zamienia się na:
    http://groups.google.com/groups?as_q=fizycznej%20sam
    och%F3d&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drr
    b=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=31&as_
    maxm=5&as_maxy=2003&num=100&hl=pl

    Oczywiście należy zapodać również inne treści pytań :)
    Niestety google nie pozwala używać znaków maski ani sam nie
    "rozgryza" końcówek - w praktyca trzeba pisać szukając np.
    "samochód": samochód samochodu samochod ...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-01 20:12:12
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    wiadomości
    6-2.portezjan.zabrze.pl.
    ..
    > No to dla przykładu:

    > ...które po kliknięciu zamienia się na:

    > Oczywiście należy ...

    Sliczne dzieki...teraz juz sobie poradze,
    Pozdrawiam,
    A.K.