    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Subject: Bezsensowna płatność podzielona
    Date: Mon, 27 Jul 2020 19:40:00 +0200

    Wpadam w tym roku już któryś raz w pułapkę płatności podzielonej.
    Tzn dokonuję zakupu materiałów do produkcji i są to rzeczy wymagające
    płatności podzielonej, ale płatności moge dokonac tylko przelewem online
    czy kartą a zatem bez podzielonej płatności czyli nie ujmę w kosztach
    tego wydatku.
    Dzisiaj ustaliłem sobie z klientem, że zapłacę kartą a potem
    zrobię dodatkowo przelew już z płatnością podzieloną i oni zwrócą mi
    nadpłatę.
    (kwota rzędu 300zł)
    Tamtejsza księgowość zasugerowała, że można zrobić przelew podzielony
    tylko na sam VAT, żeby nie obciążać się dodatkowo całą kwotą transakcji.
    Czy to ma ręce i nogi - czytam art 22p w ustawie pdof i jakoś nie widzę
    takiej
    możliwości. Ale już zwątpiłem, bo firma duża i spodziewałem się, że
    księgowa wie co mówi.

    Dodatkowo od jednej firmy handlującej stalą wiem, że oni wszystko płacą
    podzieloną i takie faktury z adnotacją - mechanizm podzielonej
    płatności-wystawiaja firmom, ale bardzo dużo sprzedają
    przez allegro czy inne platformy gdzie nie ma płatności podzielonej
    i też się zastanawiają jak ci klienci to sobie księgują,
    bo ja byłem pierwszy, który się upomniał o możliwość podzielonej płatności.
    Wydaje mi się, że sporo firm wpadło w sidła fiskusa.