  • 21. Data: 2021-06-27 23:12:41
    Temat: Re: Ciągdalszy o podatkach
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2021 07:56:37 +0200, cef napisał(a):

    > (...)
    > W przepisach zajęli się
    > paliwem a telefony odpuścili, bo faktycznie
    > nie ma co kruszyć kopii o jakieś podatkowo kilka zł.

    Żeby tak jeszcze były konkretne wyjaśnienia, jak rozliczać samochód typu
    Plug-In (albo EV). Mam na myśli oczywiście nie paliwo płynne tylko prąd.
    Auto bądź aplikacja podają konkretne wartości. Ale można ciurkiem
    "tankować" przez kilka godzin, gdzie jest taryfa tańsza i droższa, można
    tankować w domu, w firmie, u znajomych itp.

    Pytałem kilka osób, każda inaczej mówi.
    Być może nie ma jeszcze dokładnych wytycznych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2021-06-28 16:11:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Adam.
    On 27.06.2021 23:12 you wrote:

> [...]
    > ciurkiem "tankować" przez kilka godzin, gdzie jest taryfa tańsza i
    > droższa, można tankować w domu, w firmie, u znajomych itp.

    Rozliczasz zgodnie z przepisami. A przepisy odpowiednie dla rodzaju
    prowadzonej księgowości.

    --
    Pete

  • 23. Data: 2021-06-28 16:46:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jun 2021 16:11:36 +0200, Pete wrote:

    > Rozliczasz zgodnie z przepisami. A przepisy odpowiednie dla rodzaju
    > prowadzonej księgowości.

    Latwo napisac :-P

    A jak przepisy mowia o "paliwie", to pradu do napedu samochodu tez sie
    dotyczy?
    A ładowanie w domu jak udokumentować?

    J.

  • 24. Data: 2021-06-28 17:13:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 18 cze 2021 o 14:11, J.F pisze:

    > Albo kto po imprezie sprawdzi, co to byla za impreza?
    > Tu uwaga - urzednicy lubia ostatnio grzebac w fejsbukach :-)

    Bezprawiem jest śledzenie świra wypuszczonego z więzienia,
    obiecującego zarżnięcie kogoś, ale śledzenie tych, którzy
    jeszcze ;) nie siedzieli w mamrze -- nie jest bezprawiem!!!

    -=-

    Nie ganię PiS, nie gloryfikuję obecnej opozycji, ale zauważam,
    że zamordowanie prezydenta Gdańska ukazuje polską rzeczywistość
    prawną w złym świetle...

    Dlaczego ZUS czy Fiskus może mnie śledzić, choć nie wolno
    choćby wysłać anioła stróża za ww. bandytą udającym świra?...
    Choćby takiego stróża, który by nie notował śladów/ścieżek,
    ale w razie czego ;) by interweniował...

    -=-

    Podatek od nieruchomości za garaż chyba płacę wyższy niż OC,
    ale gdy ktoś mi zastawi wjazd tejże nieruchomości -- policja
    może co najwyżej pomóc mi wjechać czy wyjechać sterowaniem
    mnie... Nie wolno interweniować!!! Wolnoć Tomku w swoim domku!

    Ciekawe, kiedy PiS uchwali prawo do bicia w swym domu żony
    przez jej ślubnego męża?...

    W islamie ponoć nie warto bić kobiet, bo uderzona -- ma
    prawo do zwrócenia ;) ciosu...

    W naszej kulturze/religii kobieta uderzona w prawy policzek
    powinna nadstawić do bicia swój lewy policzek... [zapewne
    dlatego, by uniknąć opuchlizny nieestetycznej -- asymetrycznej]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 25. Data: 2021-06-28 17:15:26
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 18 cze 2021 o 16:17, Piotr Gałka pisze:

    > Ale było napisane 'DG bez pracownika ale z 5 telefonami'.

    Komuś potrzebna stabilna łączność, więc zdywersyfikował... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 26. Data: 2021-06-28 18:45:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2021 16:11:36 +0200, Pete napisał(a):

    > Rozliczasz zgodnie z przepisami. A przepisy odpowiednie dla rodzaju
    > prowadzonej księgowości.

    Przepisy są jednoznaczne, np. w przypadku użycia mieszanego 50% VAT i 75%
    KUP. Rodzaj księgowości tu w zasadzie nie ma znaczenia, chyba że krąg
    kosztów albo jakieś dodatkowe zapisy pozabilansowe.
    A w przypadku KPiR to kolumna 13 i tyle.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2021-06-28 20:24:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-28 o 18:45, Adam pisze:

    > Przepisy są jednoznaczne, np. w przypadku użycia mieszanego 50% VAT i 75%
    > KUP.

    Już widzę jak ktoś ładuje w firmie prądem i wyszczególnia jakieś kWh,
    żeby je rozliczyć inaczej, bo ładował samochód.

  • 28. Data: 2021-06-28 21:35:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2021 20:24:19 +0200, cef napisał(a):

    > Już widzę jak ktoś ładuje w firmie prądem i wyszczególnia jakieś kWh,
    > żeby je rozliczyć inaczej, bo ładował samochód.

    Przecież tak się robi.
    Wiesz, ile w firmach jest aut stricte elektrycznych?
    Tyle, że w tych firmach niewiele się dowiem, gdyż auto stoi pod sznurkiem
    tylko w firmie w nocy, więc cały prąd pochodzi z jednego źródła.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2021-06-28 21:55:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-28 o 21:35, Adam pisze:

> [...]
    > Tyle, że w tych firmach niewiele się dowiem, gdyż auto stoi pod sznurkiem
    > tylko w firmie w nocy, więc cały prąd pochodzi z jednego źródła.

    Jak ktoś ma flotę elektryczną, to tak,
    ale jak byłoby jedno auto, to nie chciało
    by się nikomu dłubać w papierach, żeby to wyłuskać.
    Odliczaliby całość, a w razie kontroli zeznawali, że
    ładuja gdzie indziej (gdziekolwiek) albo nie mieli czasu
    brać faktury albo ładują w domu ale nie odliczają
    albo jeszcze coś innego

  • 30. Data: 2021-06-28 23:14:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 28.06.2021 16:46 you wrote:

    > Latwo napisac :-P A jak przepisy mowia o "paliwie", to pradu do
    > napedu samochodu tez sie dotyczy?

    Sprawdzić definicję paliwa.

    > A ładowanie w domu jak udokumentować?

    Jak sobie wystawiasz rachunek/fakturę, to normalnie.
    Jak nie, to na dowód wewnętrzny :-P

    --
    Pete