  • 11. Data: 2021-06-21 13:23:26
    Temat: Re: Ciąg dalszy o podatkach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jun 2021 14:16:40 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    [...]
    > Na tym polega ta chamska manipulacja rządzących.
    > Wiedzą, że są bezsilni na tych naprawdę bogatych, to zmieniają retorykę
    > i nazywają bogatymi, albo "zamożnymi" ludzi, którzy zarabiają 1500 Euro.
    > Kasę skądś trzeba brać, szpitale same się nie sfinansują.

    Jest jeszcze druga kwestia - ile jest tych "naprawde bogatych"?
    Czy jak ich opodatkujesz, to na szpitale starczy?

    Szczegolnie, ze przeciez sam piszesz, ze nie beda placic podatku, jak
    beda inwestowac. To sie bezczelnie ogranicza do paru mln osobistego
    przychodu rocznie, czy ile tam trzeba na godne, bogate zycie :-)

    > I ta retoryka działa, bo jak ktoś zarabia 500 Euro, to dla niego taka
    > "ogromna" kwota 1500 Euro jest jakąś abstrakcją.
    > Dlatego działa również efekt 500+, dodatkowe 100 kilkanaście Euro to
    > ponad 20% tego, co dostają za swoją pracę. Gdyby ludzie godnie
    > zarabiali, to by nie dawali się tak łatwo kupić.

    Ale ale ... to nie daloby ich sie tak samo kupic, ale za np 300 euro?
    A ze podatki wieksze, to i 300 euro nie stanowiloby problemu :-)

    > Te wszystkie pogardliwe komentarze w stylu "daliście się kupić za 500+"
    > są przejawem zwykłej głupoty.

    Zaraz zaraz ... czyjej glupoty i w ktora strone.
    I napisz wyraznie, nie kaz mi sie domyslac :-P

> [...]
    > tak zwlekają z wprowadzeniem Euro. Niby ludzie wiedzą, że zarabiają
    > mniej niż sąsiedzi, ale na co dzień nie przeliczają tego i jakoś to się
    > kręci. Ale jakby dostali pasek z wypłatą w Euro i czarno na białym ta
    > nasza wyższa klasa średnia po trzech fakultetach ze znajomością trzech
    > języków obcych z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, czyli "zamożni"
    > zarabiający 1500 Euro zobaczyłaby, że zarabiają tyle, co ekspedientka w
    > sklepie, to by się mogli wkurwić jeszcze bardziej niż teraz, nie
    > wspominając o tych zarabiających 500 Euro, których jest znacznie więcej.

    Troche watpie. Przeciez liczyc potrafia i wiedza ile w euro zarabiaja.
    Przyczyn bylo kilka, ta moze tez jest istotna, ale raczej jako jedna z
    ostatnich.

    Ale ... Estonia, Litwa, Łotwa, Slowacja, Slowenia ... ile tam ludzie
    zarabiali, ze sie wladza tego nie bala?
    A ile teraz zarabiaja ?

    https://www.statista.com/statistics/419502/average-a
    nnual-wages-slovak-republic-slovakia-y-on-y-in-euros
    /
    https://www.statista.com/statistics/962795/poland-av
    erage-monthly-gross-wages/

    i najciekawsze
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_count
    ries_by_average_wage

    Nie wystarczy wkurw ludzki. Ba - wystarcza wysokie podatki dla
    biedoty, to ranking wzrosnie :-)

    Ale Portugalia to mnie zaskoczyla ...

    > No i ceny w sklepach też musiałby być w Euro...
    > https://www.money.pl/gospodarka/ikea-w-niemczech-byw
    a-tansza-niz-w-polsce-sprawdzilismy-katalogi-6651963
    354004416a.html
    > W dobie internetu porównanie cen jednym kliknięciem też sporo ludzi
    > mogłoby zaskoczyć.

    Spoko, tez potrafia przeliczyc.

    J.

  • 12. Data: 2021-06-23 11:47:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jun 2021 10:55:05 +0200, m4rkiz wrote:

    > Skąd, jak świadczysz usługi o różnych profilach, czy nawet handlujesz
    > kilkoma różnymi asortymentami to posiadanie kilku telefonów na biurku to
    > nic nadzwyczajnego. Chociaż łatwo się na tym przejechać jeżeli
    > faktycznie rozdało się je rodzinie.

    Jeszcze w czasach Centertela zachodze raz do jednej osoby, i widze jak
    laduje kilka telefonow. "Bo tyle sie przydaje".

    > To już zależy czy kontrahenci byli na weselu i czy całość imprezy
    > została wrzucona w koszty... ;)

    "Usluga gastronomiczno-imprezowa" i nie dojdziesz po fakturze, co to
    bylo :-)
    A jak jeszcze wystawca nie nazywa sie "Dom Weselny", to i przyczepic
    sie trudno - tzn przyczepic latwo, ale twardych dowodow nie ma :-)

    > Niestety fakty są takie że us nierzadko kwestionuje zakupy czy to
    > specjalistycznego obuwia które nie miało w nazwie 'robocze' czy to
    > części do nie posiadanej maszyny X które faktycznie są zamiennikami do
    > maszyny Y która jest na stanie, więc przedsiębiorcy zamiast kopać się z
    > koniem czasem zmieniają taktykę i wrzucają w koszty co tylko się da.

    A druga sprawa - uwazaja, ze nie po to placa podatki, zeby nie wrzucic
    w koszta wszystkiego mozliwego :-)

    J.

  • 13. Data: 2021-06-24 12:43:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2021 11:47:20 +0200, J.F napisał(a):

    > Jeszcze w czasach Centertela zachodze raz do jednej osoby, i widze jak
    > laduje kilka telefonow. "Bo tyle sie przydaje".

    Ja osobiście też mam jednoosobową DG.
    Jeden telefon do użytku "normalnego", inny stary model robi za modem BT w
    samochodzie (udziela internetu do nawigacji na Windows CE), inna karta
    telefoniczna siedzi w routerze w serwerowni, kolejna karta siedzi w
    laptopie itd.
    W sumie mam kilka numerów telefonów i chyba dwie lub trzy karty z nolimit
    LTE ze stałym IP.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2021-06-24 18:01:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Jun 2021 12:43:41 +0200, Adam wrote:

> [...]
    > laptopie itd.
    > W sumie mam kilka numerów telefonów i chyba dwie lub trzy karty z nolimit

    A tam bylo kilka telefonow do rozmow tylko :-)

    J.

  • 15. Data: 2021-06-24 19:30:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 24.06.2021 18:01 you wrote:

    > A tam bylo kilka telefonow do rozmow tylko :-)

    To chyba tylko urzędnik skarbówki może uważać że abonament służy tylko
    do telefonowania.

    1. centrala alarmowa
    2. Router stacjonarny
    3. Karta GSM w laptopie
    4. Tablet
    5. Komórka
    6. Lokalizator GSM w samochodzie.

    Dziękuję.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2021-06-24 21:09:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Jun 2021 19:30:03 +0200, Pete wrote:

    > To chyba tylko urzędnik skarbówki może uważać że abonament służy tylko
    > do telefonowania.
    >
    > 1. centrala alarmowa
    > 2. Router stacjonarny
    > 3. Karta GSM w laptopie
    > 4. Tablet
    > 5. Komórka
    > 6. Lokalizator GSM w samochodzie.
    >
    > Dziękuję.

    Jak pisalem - to w czasach Centertela bylo, gdy nazywal sie Centertel
    a nie Idea, wiec one naprawde do rozmow sluzyly :-)

    A twoje pomysly ... dobre, ale co urzednik powie, jak kazdej karcie
    towarzyszy tez faktura na telefon :-)

    J.

  • 17. Data: 2021-06-24 22:42:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-24 o 21:09, J.F pisze:

    > A twoje pomysly ... dobre, ale co urzednik powie, jak kazdej karcie
    > towarzyszy tez faktura na telefon :-)

    Pewnie potrzebne będzie oświadczenie, co do czego służy.
    Kilka lat temu w czasach już rozwiniętej
    kultury komórkowej pisałem oświadczenie dla kontrolerów,
    że numer taki a taki nie jest zarejestrowany na działalność
    i że korzystam z niego do celów prywatnych.
    A teraz nawet mi się nie chce mieć więcej numerów.

  • 18. Data: 2021-06-25 14:48:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Jun 2021 22:42:23 +0200, cef wrote:

    > Pewnie potrzebne będzie oświadczenie, co do czego służy.

    A ja o tym, ze karta sluzy np do alarmu, ale faktura jest na abonament
    z telefonem :-)

    I tu oswiadczam
    a) promocja byla, z telefonem bylo taniej niz bez ... a urzednik sie
    pyta jaka czesc abonamentu stanowi koszt telefonu, bo jak dla niego,
    to nie jest KUP :-P

    b) ze czesto zmieniam telefony, bo te nowe to jakos lepiej sie w pracy
    sprawdzaja, otwieram szuflade, pokazuje trzy lezace stare smartfony
    ... i co ... mamy dowod, ze czas pracy nie przekracza roku, wiec
    slusznie wpisalem w koszty od razu? :-)
    Ewentualnie pokazuje telefony z peknietym ekranem, bo i to sie
    zdarza... nie tylko dzieciom :-)

    A ze telefony czesto nie maja specyficznych oznaczen, to nawet trudno
    ustalic, jaki to dokladnie jest :-)

> [...]
    > i że korzystam z niego do celów prywatnych.
    > A teraz nawet mi się nie chce mieć więcej numerów.

    Teraz ceny rozmow spadly, to nie sa kwoty, ktore kontrolerow rajcuja.
    Chyba, ze wykryje kumulacje z dwoch lat.
    Abo nolimit, wiec nie ma billingu, wiec nie ma jak sprawdzic czy
    rozmowy w celach sluzbowych :-)

    J.

  • 19. Data: 2021-06-26 07:56:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-25 o 14:48, J.F pisze:

    > A ja o tym, ze karta sluzy np do alarmu, ale faktura jest na abonament
    > z telefonem :-)
    >
    > I tu oswiadczam

    A ja o tym, że wszystko da się wyjaśnić, jeśli ma ręce
    i nogi.

    > Teraz ceny rozmow spadly, to nie sa kwoty, ktore kontrolerow rajcuja.
    > Chyba, ze wykryje kumulacje z dwoch lat.
    > Abo nolimit, wiec nie ma billingu, wiec nie ma jak sprawdzic czy
    > rozmowy w celach sluzbowych :-)

    Jak by bardzo chcieli, to już w ramach postępowania
    mogą dostać wykaz numerów, ale udowodnić
    na podstawie tego, że same rozmowy nie miały związku z DG,
    to i tak się nie opłaca.
    PS
    W przepisach zajęli się
    paliwem a telefony odpuścili, bo faktycznie
    nie ma co kruszyć kopii o jakieś podatkowo kilka zł.

  • 20. Data: 2021-06-26 08:02:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-18 o 14:11, J.F pisze:

    > Albo kto po imprezie sprawdzi, co to byla za impreza?

    A sama impreza z takim opisem to w jaki sposób byłaby kosztem?
    Pod reklamę tego nie podciągniesz a reprezenatacja nie będzie KUP.