  • 1. Data: 2006-02-25 14:25:29
    Temat: DG(zerowe przychody) +umowa zlecenie+wspólne rozliczanie
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    witam
    sytuacja wyglada nastepujaco
    chce rozliczyć sie w spółnie z żoną

    ja: dochody z umowy o pracę
    żona:
    1) DG i zerowe przychody - opłacane składki zus (ze znizka) i zdrowotne
    2) dochody z umowy-zlecenia - składki potracane przez pracodawcę.

    pytanie:
    czy rozliczamy sie na PIT 36 czy 37
    czy żona opłacane samodzielnie składki na ubezpiecznie zdrowotne i społeczne
    może zsumować z tymi odprowadzanymi przez pracodawcę?

    dziekuje za ewentualne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-02-25 14:47:51
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    społeczne
    > może zsumować z tymi odprowadzanymi przez pracodawcę?

    Jaka forme opodatkowania wybrala zona? Jesli zwykly podatek wg skali
    progresywnej i ogolnych zasad, to mozecie sie rozliczac razem na formularzu
    PIT-36.

    Wszystkie skladki sie sumuje - spoleczne oczywiscie pod warunkiem, ze nei
    byly umieszczane w kosztach - co w tej sytuacji byloby raczej blednym
    rozwiazaniem :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2006-02-25 15:03:27
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    > Jaka forme opodatkowania wybrala zona? Jesli zwykly podatek wg skali
    > progresywnej i ogolnych zasad, to mozecie sie rozliczac razem na
    > formularzu
    > PIT-36.

    dziekuję.
    czyli pit-37 jest definitywnie wykluczony?

  • 4. Data: 2006-02-26 00:37:03
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > dziekuję.
    > czyli pit-37 jest definitywnie wykluczony?

    Jesli chcecie sie rozliczac osobno, to Ty na PIT-37 a zona na PIT-36
    Jesli zona "opodatkowuje sie" liniowo, to wtedy ona PIT-36L oraz PIT-37 a Ty
    PIT-37 (nie wiem, czy wowczas mozna wspolny PIT-37 zlozyc od Twojego etatu i
    jej zlecenia)

    Pozdrawiam
    SDD