  • 1. Data: 2006-02-25 12:24:55
    Temat: vat 7 , pozycja 46,47
    Od: j...@n...org.inv

    Mam drobny problem z vat-7. Czy w pozycji 46 i 47 (nabycie towarow i uslug
    pozostalych) wpisuje:
    - nabycie towarow i uslug z vat 22%, zwiazanych ze sprzedza opodatkowana,
    na ktore mam faktury (to na pewno tak)
    - nabycie towarow i uslug z vat 0%, zwiazanych ze sprzedza opodatkowana,
    na ktore mam faktury (to chyba tez tak?)
    - nabycie towarow i uslug zwolnionych z vat , zwiazanych ze sprzedza
    opodatkowana, na ktore mam faktury (to chyba nie?)
    - kosty czeci mieszkania, itp, na ktore nie mam faktur, tylko np. dowody
    wewnetrzne (to chyba nie?)
    - kosty na ktore mam rachunki, a nmie faktury bo kupilem od kogos kto nie
    byl vatowcem? (to chyba nie?)

    W tym miesiacu kupilem m. in. towary za 500 zl (0% vat) i towary i uslugi
    na 22% vat za 366 zl. mam faktury. Moim skromnym zdaniem powinienem zatem
    wpisac w pola 46 i 47 800 (300+500) i 66 zł.
    Program "mala ksiegowosc rzeczypospolitej" wpisuje mi tam tylko 300 zl i
    66 zl, mimo ze zakupy 0% tez mam zaksiegowane. Dlaczego?

    Zakladajc ze w tamtym roku mialem 100% sprzedazy opodatkowanej, oraz ze to
    co kupuje wiaze sie ze sprzedaza opodatkowana, nie musze robic jakiejs
    proporcji za zeszly rok zeby wypelnic te pola w vat-7?

    z gory dziekuje i pozdrawiam,
    j.

  • 2. Data: 2006-02-25 12:42:48
    Temat: Re: vat 7 , pozycja 46,47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@n...org.inv> napisal(a):
> [...]
    > - nabycie towarow i uslug z vat 0%, zwiazanych ze sprzedza opodatkowana,
    > na ktore mam faktury (to chyba tez tak?)

    Można tego nie wpisywać (bo i po co)

    > - nabycie towarow i uslug zwolnionych z vat , zwiazanych ze sprzedza
    > opodatkowana, na ktore mam faktury (to chyba nie?)

    Moim zdaniem można, tylko po co?

> [...]

    Nie.

    > - kosty na ktore mam rachunki, a nmie faktury bo kupilem od kogos kto nie

    Nie.

    Generalnie wyłącznie koszta wynikające z fakur VAT!

> [...]
    > Program "mala ksiegowosc rzeczypospolitej" wpisuje mi tam tylko 300 zl i
    > 66 zl, mimo ze zakupy 0% tez mam zaksiegowane. Dlaczego?

    Bo nie widzi sensu w dopisywaniu tam takich kosztów. Na zobowiązanie
    podatkowe to nie wpływa, więc nie ma sensu. Tylko więcej papierkowej
    roboty. Szkoda czasu Twojego, kontrolerów. Może jak masz dwie faktury
    to jest to pomijalne, ale jak ktoś ma ich 1000?

    > Zakladajc ze w tamtym roku mialem 100% sprzedazy opodatkowanej, oraz ze to
    > co kupuje wiaze sie ze sprzedaza opodatkowana, nie musze robic jakiejs
    > proporcji za zeszly rok zeby wypelnic te pola w vat-7?

    Nie musisz.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-25 13:19:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Feb 2006, Samotnik wrote:

    > Można tego nie wpisywać (bo i po co)

    Ano właśnie - może być po co :)
    Proste pytanie: a co jak ktoś rozlicza proporcję zakupów ?

    Dlatego nie ma jednej dobrej odpowiedzi - ewidencję podatnik ma tak
    prowadzić żeby na jej podstawie był w stanie rozliczyć VAT.
    Dokładniej mówiąc - wypełnić deklarację, przykładowo do niedawna
    wydatki na paliwo "rozliczenia" (w znaczeniu kwoty podatku) nie
    zmieniały, a wpisywać było trzeba bo była pozycja w deklaracji.

    > Generalnie wyłącznie koszta wynikające z fakur VAT!

    J.w. - sprzeciw ze względu na zastrzeżenie wyżej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-02-25 13:58:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Ano właśnie - może być po co :)

    No to fakt.

    > Proste pytanie: a co jak ktoś rozlicza proporcję zakupów ?

    Co najwyżej będzie miał wtedy gorszą propocję. :)

  • 5. Data: 2006-02-26 19:50:34
    Od: j...@n...org.inv

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> skribis:

    > Ano właśnie - może być po co :)
    > Proste pytanie: a co jak ktoś rozlicza proporcję zakupów ?

    Masz na mysli, ze rozlicza zakupy proporcją wyliczoną ze (sprzedaz
    opodatkowana / sprzedaz opodatkowana + sprzedaz zwolniona) z zeszlego
    roku, czy jakas inna proporcje?

  • 6. Data: 2006-03-02 21:52:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Feb 2006 j...@n...org.inv wrote:

    > Masz na mysli, ze rozlicza zakupy proporcją wyliczoną ze (sprzedaz
    > opodatkowana / sprzedaz opodatkowana + sprzedaz zwolniona)

    Nie.
    Rozlicza sprzedaż proporcją zakupów.
    Same ceny sprzedaży spisuje brutto, zaś kwotę VAT wylicza *nie*
    z sumowania kwot cząstkowych a mnożenia brutto przez współczynnik.
    Oczywiscie to jest *możliwość* dana podatnikowi.
    I podatnik może w skrajnym przypadku liczyć współczynnik współczynnika,
    czyli wpaść między obie proporcje. Jak się postara... ;)

    > z zeszlego roku,

    Nie.
    "Z zeszłego roku" dotyczy zaliczki na proporcję sprzedaży! :)

    > czy jakas inna proporcje?

    Mam na myśli proprocję *zakupów*.
    Art. 84 nadal dotyczy "okresu rozliczeniowego", czyli stosownie
    miesiąca (VAT-7) lub kwartału (VAT-7k)
    Zajrzyj!

    No i mam się zgodzić czy nie ?
    Na "zeszłego roku" się nie zgadzam ;)