  • 1. Data: 2006-02-25 12:47:34
    Temat: Zwrot Vat-u
    Od: "AK" <g...@p...onet.pl>

    Czy mogę ubiegać się o zwrot podatku VAT w przypadku gdy na fakturze
    widnieje numer 26.53.10-00.20 (gips szpachlowy) a w załączniku do
    obwieszczenia Ministra Transportu i Budownictwa (wykaz materiałów
    budowlanych, których stawka VAT wzrosła po 1 maja 2004 r.) podano symbol
    26.5 (cement, wapno, gips)? Innymi słowy, czy symbol 26.5 zawiera w sobie
    inne symbole np. 26.52.10-00.20 czy 26.55.20? A jak wygląda sytuacja w
    przypadku symbolu poprzedzonego ex np. ex 26.6 ?

  • 2. Data: 2006-02-25 16:17:22
    Temat: Re: Zwrot Vat-u
    Od: "Kwasik" <p...@o...pl>

    > 26.5 (cement, wapno, gips)? Innymi słowy, czy symbol 26.5 zawiera w sobie
    > inne symbole np. 26.52.10-00.20 czy 26.55.20?

    tak, w wykazie dla całych grup materiałów Minister wpisał tylko początki
    kodów PKWiU - wszystkie materiały, których PKWiU zaczyna się od 26.6
    zaliczają się do tych, którym w maju 2005 wzrósł VAT

    > A jak wygląda sytuacja w
    > przypadku symbolu poprzedzonego ex np. ex 26.6 ?

    cytuję: ex - dotyczy tylko i wyłącznie danego wyrobu z danego grupowania
    przykład 1
    ex 25.21.41-20.00 - to grupa komórkowych płyt, taśm, folii z polimerów
    styrenu - ale zaliczać można tylko płyty z polisterynu spienionego
    (styropianu)

    albo Twój przykład ex 26.6
    Minister z całej grupy wyrobów z betonu i gipsu wyłączył:
    - surowe płyty kamienne
    - wyrobów ze sztucznego kamienia "Lastrico", w tym pomników i nagrobków - z
    wyjątkiem: płyt parapetowych, płyt okładzinowych stopni schodowych i ścian
    oraz wykładzin posadowych

    P.S. Dzien dobry, grupo pspp, jestem Piotrek i w tym roku postanowiłem sam
    wypełnić swojego PITa 37-ego.

    --
    pozdrawiam,
    Kwasik