  • 1. Data: 2009-08-03 18:10:32
    Temat: Faktura VAT z USA
    Od: Kamil Grabowski <k...@g...com>

    Witam,

    Zakupiłem oprogramowanie na komputer przez internet w jednym ze
    sklepow w USA. Dostalem rowniez fakture VAT.

    Mam problem z ksiegowaniem faktury VAT. Za oprogramowanie zapłaciłem
    $49.95 (z rachunku wypłynęło 155,45 PLN). Na fakturze w polu PRICE mam
    kwotę $49.95, jednak w polu (VAT @ 22%) mam kwotę $0.00.

    Jak to księgować?
    - zaksięgować tylko kwotę netto tj. 127.41 PLN
    - zaksięgować całą kwotę jako (127.41 PLN netto oraz 34.19 PLN VAT-u)?
    - zaksięgować całą kwotę (155.45 PLN) jako fakturę z 0% vat/zwolnioną?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    PS. Jestem małą firmą, prowadzę działalność gospodarczą, rozliczam się
    na zasadach PKPiR.

    Kamil Grabowski

  • 2. Data: 2009-08-03 18:14:50
    Temat: Re: Faktura VAT z USA
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Grabowski wrote:
    > Witam,
    >
    > Zakupiłem oprogramowanie na komputer przez internet w jednym ze
    > sklepow w USA. Dostalem rowniez fakture VAT.

    A który sklep w USA wystawił ci fakturę VAT?

  • 3. Data: 2009-08-03 18:29:39
    Od: Kamil Grabowski <k...@g...com>

    > A który sklep w USA wystawił ci fakturę VAT?

    eSellerate
    5901 North 58th Street
    Lincoln, NE 68507-3249
    USA
    VAT ID: EU372000063

    Ta faktura to takie potwierdzenie zamówienia (ale jest napis INVOICE).
    Czy takie coś w ogóle mogę księgować?

  • 4. Data: 2009-08-03 19:07:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2009 o 20:14:50 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > A który sklep w USA wystawił ci fakturę VAT?

    Taki który ma VAT ID. Np Google ma

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-08-03 19:40:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > Taki który ma VAT ID. Np Google ma

    Bo google ma też siedziby po za USA. Czego większość firemek
    amerykanskich nie ma.

  • 6. Data: 2009-08-03 20:23:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2009 o 21:40:02 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Bo google ma też siedziby po za USA. Czego większość firemek
    > amerykanskich nie ma.

    Nie wgłębiałem się w szczegóły, ale w ustawie o vat (i dyrektywie ue)
    jest mechanizm dla firm z poza ue sprzedających dla konsumentów w ue.
    I chyba wtedy dostają numer ogólnoeuropejski, a nie krajowy.
    Ale to tylko kołacze mi się po głowie, nie interesowałem się tym nigdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-08-04 07:57:40
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Tomek pisze:

    wKF:

> [...]

    poza

    > dla firm z poza ue

    spoza

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 8. Data: 2009-08-04 14:17:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2009 11:29:39 -0700 (PDT), Kamil Grabowski napisał(a):
> [...]
    > USA
    > VAT ID: EU372000063
    > Ta faktura to takie potwierdzenie zamówienia (ale jest napis INVOICE).

    No to chyba tak jak inne faktury z UE...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 9. Data: 2009-08-04 19:35:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Aug 2009, Kamil Grabowski wrote:

    > Witam,
    >
    > Zakupiłem oprogramowanie na komputer przez internet w jednym ze
    > sklepow w USA. Dostalem rowniez fakture VAT.

    Y tam, nie dostałeś f-ry opodatkowanej, znaczy albo oni nie są
    podatnikiem (co jest mniej prawdopodobne - nie pisaliby kwoty
    VAT :)) albo "stwierdzili że nie podlega" (dla nich, i prawidłowo).

    > Mam problem z ksiegowaniem faktury VAT. Za oprogramowanie zapłaciłem
    > $49.95

    Zaraz zacznę gdybać co to było... pochwal się!

> [...]
    > - zaksięgować całą kwotę jako (127.41 PLN netto oraz 34.19 PLN VAT-u)?
    > - zaksięgować całą kwotę (155.45 PLN) jako fakturę z 0% vat/zwolnioną?

    Zdaje się, że (dotychczasowa) dyskusja pominęła meritum sprawy :D

    Proste: skoro, jako nabywca czegoś, co określa się mianem
    "importu usług", zostałeś przez władze .pl (w osobach Sejmu,
    Senatu i Prezydenta - w roli urzędu) mianowany podatnikiem,
    to nie masz wyjścia, tylko musisz się zapoznać z poufnym
    i dobrze ukrytym hasłem pt. "faktura wewnętrzna" :)

    Jak się dobrze przypatrzeć, to:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=0
    ...w art.106.7 jest drobna wzmianka na ten temat

    > Z góry dziękuję za pomoc.

    E... nie, przechlapane, ja wyżej nic nie napisałem.
    Nie czytaj, po pomoc to do doradcy :> (i proszę zauważyć,
    że ja *NIE* polecam wystawienia FW :>, a już ZUPEŁNIE nie
    odnoszę się do pytania jak "to" zaksięgować - podyskutować
    można w razie rezygnacji z pytania o pomoc :P)

    > PS. Jestem małą firmą, prowadzę działalność gospodarczą, rozliczam się
    > na zasadach PKPiR.

    Ja też, jakby co.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-08-04 20:25:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > odnoszę się do pytania jak "to" zaksięgować - podyskutować
    > można w razie rezygnacji z pytania o pomoc :P)

    Gotfryd, czyzby ktoś cię postraszył i masz pietra, czy tak
    profilaktycznie się boisz?