  • 11. Data: 2021-07-27 17:00:43
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witaj

    > Albo do psychiatry, i zostaw mu x20 za porade

    Twoje uszczypliwości nic kompletnie nie wnoszą - nie chcesz nie czytaj.

    Docinki - pod moim postem czy pod "Nikt", który przypomniał, że są nowe przepisy
    dotyczące korekt i (nie) potwierdzania ich otrzymania - są zbyteczne.

    Dla osób postronnych to ten wątek, rzeczywiście jest nudno-żenujący.

    Dla mnie ta cała sprawa jest mega wk*jąca i czasochłonna.
    Ale chciałbym mieć papiery ok. Dlatego dopytuję mądrzejszych od siebie.
    Wizyta w US to raczej ostateczność.

    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2021-07-27 17:17:44
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Adam w
    oups.com>:

    > Witaj

    > Twoje uszczypliwości nic kompletnie nie wnoszą - nie chcesz nie czytaj.

    Uważsz, że twoje dziecięce problem z 15 srebrników interesują kogokolwiek?

    > Dla osób postronnych to ten wątek, rzeczywiście jest nudno-żenujący.

    No właśnie, przestań pisać, będziesz zdrowszy :P

    Tymi drobiazgami też się nie przejmuj...
    Będziesz obracał milionami, to tu nawet nie zajrzysz, ale się spytasz
    adwokata, który za przywitanie na ulicy cie skasuje na dużą bańke...

    > Dla mnie ta cała sprawa jest mega wk*jąca i czasochłonna.

    ROTFL

    > Pozdrawiam.

    Kłamczuszek :P

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2021-07-27 18:37:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2021 15:32:02 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Witaj

    obowiązuje możliwość udowodnienia obustronnego uzgodnienia korekty zamiast podpisu na
    kopii.
    > Niby już nie ma obowiązku odsyłania, ale oni w mailu z 6 lipca informującym, że mi
    wyślą korektę. Pisali, żeby im odesłać kopię (no i przysłali dwie kopie).
    > Korekta doszła 23 lipca ;)
    > Zastanawiam się nad skanem, ale nie ma komu (i gdzie) linka/maila podesłać ;)
    > Co najwyżej do helpdesku, ale czy oni dadzą (szybko) to do księgowości to wątpię.
    >
    > Teraz najbardziej mnie interesuje czy ta tabelka (w ich korekcie do korekty) jest
    ok.
    > I czy mogę to odesłać i zaksięgować, aby się wyzerowało (anulowało pierwotną
    korektę).

    > https://i.ibb.co/QXmk1MG/korekta2.jpg

    Naprawdę takie coś dostałeś?
    To nie jest jakiś żart 10-latka, który po raz pierwszy dorwał się do
    arkusza kalkulacyjnego, a fakturę VAT to widział tylko z daleka?

    Kilka grubszych błędów:

    1/
    Od 1 stycznia 2013 roku napis "Oryginał/Kopia" na fakturze był
    fakultatywny, zaś od 1 stycznia 2014 roku nie istnieje już pojęcie
    "oryginału" i "kopii" - faktury powinny być jednobrzmiące. Stąd też taki
    napis nie może być.
    Mogę Ci podesłać jeszcze podstawę prawną, jeśli chcesz.

    2/
    Brakuje daty sprzedaży

    3/
    Puste rubryki - nie powinno ich być

    4/
    Brakuje określeń netto/brutto

    5/
    Brakuje tabelki VAT w podsumowaniu

    6/
    Jest "minus" / winno być "plus" - ki diabeł?
    Chyba że korekta, do której się odnosi ta korekta (czyli korekta korekty)
    też jest jakaś dziwna.
    Ostatnią korektę do korekty widziałem jeszcze w latach 90-tych. Od tej pory
    raczej praktykuje się korekty do dokumentu pierwotnego, ale nie wiem, jakie
    jest umocowanie prawne w tym temacie.

    Generalnie:
    Ja bym takiego "kwiatka" nie przyjmował.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2021-07-27 18:49:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2021 18:37:57 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > jest umocowanie prawne w tym temacie.
    >
    > Generalnie:
    > Ja bym takiego "kwiatka" nie przyjmował.

    Coś znalazłem.

    Cytat ze strony:
    https://www.podatki.biz/artykuly/sposob-wystawiania-
    kolejnych-korekt-do-tej-samej-faktury-pierwotnej_55_
    25122.htm
    albo krócej: https://tiny.pl/9xzm5

    "Korekta do korekty

    Ustawodawca nie przewidział natomiast możliwości wystawiania faktury
    korygującej do faktury korygującej wystawionej wcześniej, a zgodnie z art.
    106j ust. 2 pkt 3 ustawodawca wymaga odwołania się na fakturach
    korygujących do danych zawartych na fakturze, której dotyczy faktura
    korygująca. Zatem w przypadku, kiedy faktura korygowana jest wielokrotnie
    na wystawionej fakturze korygującej niezbędnym elementem jest odniesienie
    się do faktury pierwotnej."

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2021-07-27 19:28:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Dziękuję za merytoryczną odpowiedź.

    > Naprawdę takie coś dostałeś?

    Naprawdę.

    Myślę, że dział sprzedaży wystawił ją ręcznie w excelu/wordzie
    i być może nie do końca wiedział jak to powinno wyglądać.

    Zasadniczo miało być to "anulowanie" korekty (rekompensaty).

    > Kilka grubszych błędów:
    Dzięki za wypisanie błędów.

    Dlatego zapytałem ich czy dział księgowości widział tę korektę.
    Niby mają moje zapytanie przesłać do gościa co wystawił tę korektę
    i być może do księgowości (mam nadzieję, że tam trafi).

    > Chyba że korekta, do której się odnosi ta korekta (czyli korekta korekty)
    > też jest jakaś dziwna.

    Wyglądała ok tylko miała wartości ujemne (pierwszy raz taką widziałem).

    Była wystawiana z systemu
    https://i.ibb.co/kXx7sCL/korekta1a.jpg

    daty sprzedaży nie ma.

    Jest też oznaczenie "Oryginał" :)

    system "w polu słownie" nie przewidział ujemnych ;)

> [...]
    > jest umocowanie prawne w tym temacie.
    >
    > Generalnie:
    > Ja bym takiego "kwiatka" nie przyjmował.

    Na razie im napisałem, potwierdzam otrzymanie i że proszę o info czy księgowość to
    zaakceptowała.
    Bo wydaje mi się, że winno być jest błędne.

    Czyli na razie tego nie księgować?
    Boje się, że wystawią korektę do korekty do korekty,

    Żebym wiedział, że nie anulują/wykreślą tej pierwszej korekty to bym nie prosił o
    anulowanie.
    A tak się zrobił syf i nic z tego nie mam tylko nerwy zszarpane. I długa saga na
    grupie.

    O dzięki za ten przepis.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2021-07-27 21:24:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > fakultatywny, zaś od 1 stycznia 2014 roku nie istnieje już pojęcie
    > "oryginału" i "kopii" - faktury powinny być jednobrzmiące. Stąd też taki

    Czemu - jest na obu, sa jednobrzmiace :-)

    > Mogę Ci podesłać jeszcze podstawę prawną, jeśli chcesz.
    > 2/
    > Brakuje daty sprzedaży

    Z oryginalnej faktury, czy z jakiejs korekty ?

    > 3/
    > Puste rubryki - nie powinno ich być

    Jest na to podstawa?
    Bo tu mamy cale puste linie, puste rubryki generowane przez dluga
    nazwe, a mogla by jeszcze byc np PKWiU ... celowo pusta.

    > 4/
    > Brakuje określeń netto/brutto

    "bez podatku"/"z podatkiem" nie sa dobre?

    > 5/
    > Brakuje tabelki VAT w podsumowaniu

    No - cos niby jest, ale stawki brakuje :-)

    > 6/
    > Jest "minus" / winno być "plus" - ki diabeł?
    > Chyba że korekta, do której się odnosi ta korekta (czyli korekta korekty)
    > też jest jakaś dziwna.

    Tam pewnie byla jakas cena/wartosc, nowa cena, no i podsumowanie
    roznicy.

    Tak czy inaczej - ta korekta to jakies dziwo ksiegowe.

    > Ostatnią korektę do korekty widziałem jeszcze w latach 90-tych. Od tej pory
    > raczej praktykuje się korekty do dokumentu pierwotnego, ale nie wiem, jakie
    > jest umocowanie prawne w tym temacie.

    A ja slyszalem calkiem niedawno, ale nie widzialem.

    Tylko ... jak tu wystawic druga czy trzecia korekte?

    > Generalnie:
    > Ja bym takiego "kwiatka" nie przyjmował.

    Juz sie chlop uparl poprzedniej nie przyjac, i ma klopoty :-)

    Ale ciekawe ja to wystawca zaksieguje ... "Razem 0" ?
    To pewnie beda klopoty z JPK :-)

    J.

  • 17. Data: 2021-07-27 22:29:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    > Juz sie chlop uparl poprzedniej nie przyjac, i ma klopoty :-)

    No właśnie.

    Jakbym teraz napisał, że nie chcę tej korekty (i jednak "wezmę" rekompensatę).
    To i tak by nie ułatwiło sprawy bo by nie anulowali korekty/tej "tabelki" tylko
    wystawili
    korektę do korekty do korekty i rzeczywiście trafiłbym na oddział zamknięty ;]

    Ciekawe co ich księgowość powie i czy nie wyskoczy od razu z korektą do korekty
    tabelki ;]

    Najbardziej mnie irytuje, że ponad 2 tygodnie wysyłali/szedł ten list.
    I znów mało czasu do końca miesiąca.

    > Ale ciekawe ja to wystawca zaksieguje ... "Razem 0" ?
    > To pewnie beda klopoty z JPK :-)

    Tu raczej nie ma problemu.
    Przy poprzedniej wpisali sobie przychód ze znakiem minus.
    To teraz zapiszą ze znakiem plus ;]

    I wyjdą na zero. Podobnie ja pozostałe wydatki (-+).

    Ale ta ich korekta wygląda dziwnie i nie do końca mówi to co chcieli uzyskać ;]

    Być może pisali razem zero po to, aby zaznaczyć, że żadnej kasy mi nie wypłacili i
    nie wypłacą.

    BTW czysto teoretycznie pytam, ta korekta do korekty zmniejsza mi podatek to
    jest obowiązek, abym ją zaksięgował?

  • 18. Data: 2021-07-27 23:48:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2021 21:24:54 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czemu - jest na obu, sa jednobrzmiace :-)

    Nie ma pojęcia "oryginał" ani "kopia" i to już od 2014 roku. Więc taki
    napis nie powinien istnieć.

    > Z oryginalnej faktury, czy z jakiejs korekty ?

    Daty wystawienia korekty. Bo data dokumentu, do którego odnosi się ta
    korekta, to jest: "Dotyczy faktury korygującej: APL... z ..." gdzie po "z"
    powinna być data.

    > Jest na to podstawa?
    > Bo tu mamy cale puste linie, puste rubryki generowane przez dluga
    > nazwe, a mogla by jeszcze byc np PKWiU ... celowo pusta.

    Długa nazwa powinna być w jednej rubryce. Jak można nazwę przedzielać?

    > "bez podatku"/"z podatkiem" nie sa dobre?

    W Polsce obowiązujące jest "netto" i "brutto".

    > No - cos niby jest, ale stawki brakuje :-)

    Ma być tabelka z poszczególnymi stawkamu VAT i z podsumowaniem tychże.

> [...]
    >
    > A ja slyszalem calkiem niedawno, ale nie widzialem.
    >
    > Tylko ... jak tu wystawic druga czy trzecia korekte?

    Cytat ze strony, którą już wcześniej obok podawałem:
    https://www.podatki.biz/artykuly/sposob-wystawiania-
    kolejnych-korekt-do-tej-samej-faktury-pierwotnej_55_
    25122.htm

    "Zatem, wystawiając kolejną fakturę korygującą, dokumentującą zwrot towaru
    należy powoływać się w treści na pierwotną fakturę sprzedaży, a nie na
    poprzednią fakturę korygującą, z uwzględnieniem zmian wprowadzonych przez
    uprzednio wystawioną korektę. Faktury korygujące wystawia się bowiem w celu
    udokumentowania ostatecznej wielkości sprzedaży."

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2021-07-28 08:17:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.07.2021 o 23:48, Adam pisze:

    > Nie ma pojęcia "oryginał" ani "kopia" i to już od 2014 roku. Więc taki
    > napis nie powinien istnieć.

    Ale może.

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-oznaczenia-na-fak
    turach

    "W związku ze zmianami przepisów ustawy o VAT na przestrzeni lat
    niektóre oznaczenia na fakturach obecnie są nieobowiązkowe. Przykładem
    takich elementów może być:
    (...)
    "kopia" i "oryginał" - adnotacje te obecnie również nie są wymagane na
    fakturze,
    (...)
    Należy tutaj wspomnieć, że wykorzystując powyższe oznaczenia na
    fakturach nie popełnia się błędu, o ile faktura posiada wszystkie
    elementy wymienione w art. 106e ustawy o VAT"

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Faktura_(dokument)
    "Wprowadzone zmiany w VAT zniosły obowiązki dotyczące umieszczania
    niektórych określeń na fakturach. Używanie starych określeń nie jest
    błędne, ale nie jest też wymagane przez przepisy prawa. Zmiany w ustawie
    o VAT przyniosły znaczne ułatwienia dla przedsiębiorców w wystawianiu
    faktur, z których mogą swobodnie korzystać. Między innymi:
    (...)
    Oznaczenie ,,kopia" i ,,oryginał" - wcześniej były obowiązkowe, obecnie te
    oznaczenia nie są wymagane na fakturze."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2021-07-28 11:58:52
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Adam w
    oups.com>:

    > Była wystawiana z systemu
    > https://i.ibb.co/kXx7sCL/korekta1a.jpg

    Mam propozycję, żebyś ją zaksięgował wg "Kwota słownie:" [1] ;P

    --
    'Tom N'