  • 31. Data: 2021-08-10 10:20:03
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 21:41:09 +0200, cef wrote:

    > Najlepsze są takie faktury, gdzie jest data
    > wystawienia, ale jej znalezienie trwa 10 minut.

    W jakim sensie znalezienie?

    Bo wiesz, jak taki Orange ma pare mln faktur miesiecznie ...

    J.

  • 32. Data: 2021-08-10 11:29:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    Kończąc ten temat (korekta do korekty zaksięgowana).
    Dostałem właśnie odpowiedź na moje wątpliwości odnośnie sposobu wystawienia korekty
    (do korekty).

    "Jako, że korekta AXXXX była wystawiona na zero złotych, to również faktura
    korygująca do tego dokumentu musi być wystawiona na tę samą kwotę.
    Potwierdzam, że po naszej stronie wystawienie tego dokumentu ostatecznie wycofuje
    dokument."

    Korekta pierwotna była na minus, a nie na zero [szczegół].
    Więcej do nich nie będę pisał w tym temacie, nie ma to żadnego sensu.
    Wam też nie będę zawracał głowy.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Przepraszam, że zabrałem Wam tyle czasu takimi
    duperelami.

  • 33. Data: 2021-08-10 11:51:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 02:29:40 -0700 (PDT), Adam wrote:
> [...]
    >
    > Korekta pierwotna była na minus, a nie na zero [szczegół].
    > Więcej do nich nie będę pisał w tym temacie, nie ma to żadnego sensu.

    Eee tam - czekamy na ciag dalszy.
    Wszystkie dokumenty powinny trafic do JPK, wiec bedziecie jeszcze
    wzywani do zeznan :-)

    No chyba, ze 13 zl to sie urzedowi nie chce wyjasniac.

    A Ty nadal masz klopot, jak to zaksiegowac.
    Na zero, czy na plus :-)

    > Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
    >Przepraszam, że zabrałem Wam tyle czasu takimi duperelami.

    nie ma co przepraszac, po to ta grupa jest.
    A i pare rzeczy sie przy okazji wyjasnilo.

    J.

  • 34. Data: 2021-08-10 12:38:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    > Wszystkie dokumenty powinny trafic do JPK, wiec bedziecie jeszcze
    > wzywani do zeznan :-)

    I trafiły/trafią. Zobaczymy za pół roku (ponoć jest duży poślizg w weryfikacji JPK).
    Mam nadzieję, że wszystko jest ok (pomimo zawirowań) i kwota tak mała (plus się
    wyzerowała),
    że nie będzie się opłacać dociekać szczegółów.

    > A Ty nadal masz klopot, jak to zaksiegowac.
    > Na zero, czy na plus :-)

    Skoro to anuluje poprzednią korektę (która była na minus w pozostałe wydatki)
    to ta na plus.
    I bilans jest zero.

    Pozdrawiam.
    Obym nie musiał w tym temacie już nic pisać ;) Trzymajcie kciuki.

  • 35. Data: 2021-08-10 18:25:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 sie 2021 o 10:20, J.F pisze:

    > W jakim sensie znalezienie?

    > Bo wiesz, jak taki Orange ma pare mln faktur miesiecznie ...

    Zbyt szybko zużyje stempel bijący daty?... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 36. Data: 2021-08-10 18:40:55
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 sie 2021 o 21:41, cef pisze:

    > Najlepsze są takie faktury, gdzie jest data
    > wystawienia, ale jej znalezienie trwa 10 minut.

    Na tych (chyba elektryzujących) raczej ;) naprawdę nie ma.
    (inna sprawa, że i kwoty małe)

    -=-

    10 minut szuka daty księgowa, która widziała mniej niż dziesięć faktur;
    księgowa, która widziała kilkadziesiąt faktur, szuka 1 minutę;
    kilkaset -- kilka sekund... ;)

    Początkowo księgowałem fakturę w kilka minut, popełniając wiele błędów.
    Teraz księguję kilka faktur w jedną minutę, nierzadko bezbłędnie.
    (zakładając rzecz jasna, że faktury są poprawne (nie trzeba ich
    poprawiać czy wystawiać ponownie) i czytelne a informacje
    o towarze/usłudze są obszerniejsze ;) niż 'ZX-22' itp...
    (nie trzeba ustalać -- czy to materiał, czy narzędzie...))

    Tu kilka ;) słów wyjaśnień tym, którzy nie księgują...

    Tusk to drobiazg -- nie zniósł podziału na: materiały,
    [guziki i błyskawiczne zamki?] pozostałe, uboczne,
    wynagrodzenia; ale i niewiele (między innymi lekko ;)
    zróżnicował paliwo, wprowadził przewrotny VAT-27...)
    dołożył...

    Obecna władza wprowadziła: kolejne wzdłużne dzielenie paliwowego
    włosa; GTU; dodatki typu Towarzysz Pracy [??????? ???????],
    podzielna płatność itd... Na fakturach wielu informacji nie ma,
    ale zaksięgować je trzeba; na domiar złego trzeba zaksięgować
    nie to, co jest na fakturze, ale to, co powinno ;) być...

    -=-

    BTW tego, czego nie ma...
    Do rocznego rozliczenia kobieta dostała wydruk PIT-11 taki, na
    którym była masa pouczeń i douczeń, ;) ale brakowało jednej linijki...
    Prawie jednej... Z tego fragmentu, który był wydrukowany, raczej nie
    można było błyskiem wywnioskować, że brakujące miejsce zawierało ważne
    dane... Po jakimś czasie US zakwestionował roczny PIT -- na szczęście
    nie zakwalifikował czynu do przestępstw... Obyło się na korekcie
    rocznego zeznania i wpłaceniu forsy... Odsetki karne są teraz
    makabrycznie wysokie w zestawieniu z ogólnym kosztem pieniądza...

    Na moje oko podobne (stosownie obcięte -- od tego samego płatnika,
    którym jest spora ;) firma, chyba państwowa) ,,PIT-11'' mogła otrzymać
    masa ludzi...

    Można oczywiście zauważyć:
    - kobieta nie wie, ile zarabia?
    - nie zgadzają się zaliczki i składki...
    - nie wolno do rozliczeń brać dziwnych wydruków...
    (w normalnej deklaracji PIT-11 ucięcie ważnej linii
    jest nieprawdopodobne; tu jednak ktoś wydrukował PIT-11
    nieco inaczej -- bez zachowania normalnego łamania stron)

    Na uciętej linii były zarobki chorobowe... (czyli i składki
    nie były normalnie liczone, i zaliczki, i niekoniecznie na
    pierwszy rzut oka widać było istnienie tychże zarobków...)

    Gdyby liczenie składek (zdrowotnych i społecznych; powiększających
    koszty, odliczanych od dochodu i odliczanych od podatku; płaconych
    przez pracodawcę i płaconych przez pracownika; po 50 roku życia
    i przed 50 rokiem życia) oraz podatków (ciekawa kwota wolna od
    podatku) w RP było rozsądne -- wykrycie braku ww. linijki byłoby
    łatwe... W obecnej sytuacji bez krzemowego komputera raczej nie
    warto podchodzić do tego problemu... Wykrycie gołym okiem jest
    tu nieprawdopodobne...

    Aby było jasne -- 'powiększenie kosztu' =/= 'odliczenie od dochodu'.
    (nie ma ujemnego dochodu, ale koszty można bezgranicznie powiększać)

    BTW zdrowotnej -- dużo o niej ostatnio... 9%, 300 pln, 500 pln...
    MMorawiecki ciężko pracuje, ;) tworząc nowe potworki... [widać od
    razu komplikacje psychicznych struktur ;) twórców prawa...]

    Obecnie nie płacę zdrowotnej -- zgodnie z prawem. Podobnie nie
    płacą jej masy ludzi... -- też zgodnie z prawem. Co więcej -- łatwo
    wyłapać spośród czynnych uczestników Usenetu tych, którzy nie płacą...

    -=-

    Nowy ład zabierze mi 9%? Owszem... To jak z NS2 -- moim zdaniem
    to historyczna szansa na pojednanie Polaków z Ukraińcami, której
    wykorzystanie może: złamać perejasławski sojusz, zachwiać europejską
    równowagą, przyspieszyć zakończenie donbaskiego sporu a za kilka
    lat przynieść Rosji zagładę... Ale można też NS2 potraktować jak
    nóż wbity pomiędzy żebra Rzeczypospolitej Jednej Nacji... ;)

    W nowym ładzie widzę szansę... 9% postrzegam nie jako nóż pomiędzy
    moimi żebrami (płacenie składki zdrowotnej to drobiazg; gorsze jest
    upraszczanie prawa -- toż żywi mnie komplikacja!!!) lecz jako szansę...
    [głów się Panie MMOrawiecki -- co uczynić, by mi dokopać...
    Twe ,,nowe prawo'' być może odbiorę jako dar Boga!!!]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 37. Data: 2021-08-10 18:42:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-08-10 o 10:20, J.F pisze:

    > W jakim sensie znalezienie?

    W sensie takim, że na druku faktury czy w pliku
    znajduje się miejscu gdzie się tego nie spodziewasz.
    Takich danych jak data czy numer szukasz gdzieś na
    górze dokumentu, w nagłówku jako wyróżnik dokumentu
    i powinno to wpadać w oko od pierwszego spojrzenia.
    A są faktury, gdzie data jest gdzieś w środku pomiędzy
    innymi danymi.
    Pomijam już np faktury z BP gdzie do ustalenia
    numeru - odróżnienie liter od cyfr potrzebna jest lupa :-)

    > Bo wiesz, jak taki Orange ma pare mln faktur miesiecznie ...

    Nie wiem o co Ci chodzi.

  • 38. Data: 2021-08-10 18:49:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 18:42:45 +0200, cef wrote:

> [...]
    > i powinno to wpadać w oko od pierwszego spojrzenia.
    > A są faktury, gdzie data jest gdzieś w środku pomiędzy

    Że znalezienie w archiwum faktury np z 28.06 moze potrwac nawet dluzej
    niz pare minut, a i system komputerowy moze chwile "myslec" przy
    znajdowaniu pliku, choc pare minut to bylaby jakas masakra :-)

    J.

  • 39. Data: 2021-08-10 19:26:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 sie 2021 o 18:49, J.F pisze:

    > Że znalezienie w archiwum faktury np z 28.06 moze potrwac nawet dluzej
    > niz pare minut, a i system komputerowy moze chwile "myslec" przy
    > znajdowaniu pliku, choc pare minut to bylaby jakas masakra :-)

    Nie wiem, co cef miał[A] na myśli, lecz ja akurat pisałem
    o szukaniu daty na PAPIERZE...

    Co do serwera -- JF (jak zwykle?) prowokuje...

    Znalezienie konkretnej daty w milionach rekordów zapisanych
    na HDD trwać może zauważalną chwilę... Jeśli nośnikiem jest
    SSD SLC (co jest bardziej prawdopodobne w wypadku bogatej
    firmy telekomunikacyjnej) trwa jeszcze krócej... Mowy być
    nie może o minutach ocze_kiwania...

    BTW -- czy to prawda, że Orange w Francji jest firmą (po
    części) państwową?...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 40. Data: 2021-08-10 19:47:18
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 sie 2021 o 18:42, cef pisze:

    > Takich danych jak data czy numer szukasz gdzieś na
    > górze dokumentu,

    Tak szuka niedzielna księgowa!!!
    Zaprawiona w bojach -- szuka także w zakamarkach!!!
    (między wierszami... w podpisach wystawców... ;) ale
    te dwie faktury, o których pisałem -- NAPRAWDĘ nie
    zawierają dat wystawienia...)

    > w nagłówku jako wyróżnik dokumentu
    > i powinno to wpadać w oko od pierwszego spojrzenia.

    Podasz podstawę prawną? ;)

    > A są faktury, gdzie data jest gdzieś w środku pomiędzy
    > innymi danymi.

    Nie tyle są, co zazwyczaj są...

    > Pomijam już np faktury z BP gdzie do ustalenia
    > numeru - odróżnienie liter od cyfr potrzebna jest lupa :-)

    B8, S5, I1 -- tylko niedzielne ;) księgowe mają ten dylemat...
    BP drukuje termicznie, klienci lubią to wygrzewać papier
    na słońcu, pod szkłem -- efekt jest... ;)

    > Nie wiem o co Ci chodzi.

    O szukanie serwerami...

    -=-

    W istocie JF głupi nie jest. Przemyca info -- 'ZUS obija się!'...
    Jeśli JF napisze powyższe wprost -- zerwie burzę trolli, dlatego
    (niczym krwiopijczy komar) znieczula otoczenie, wywołując nie
    wrzaski trolli, lecz spokojną dyskusję, w wyniku której ludzie
    dowiadują się, że informatyczne systemy komputerowe radzą sobie
    błyskiem z bazami danych takimi, jakie obrabia ZUS... Gdy trolle
    zbudzą się z letargu -- jest za późno... [wtedy ZUS pobudza
    profesjonalnych weteranów walki wręcz... rzuciłem niedawno
    w ZUS -- ZUS odrzucił mój granat w me szeregi, zanim ten
    granat wybuchł... ach te podwójne zawleczki... amator przegra
    zawsze z zawodowcami... inna sprawa, że nie wszystkie granaty
    zdążył odrzucić... obie strony liżą rany, szykują się do walki,
    opracowują nowe metody, szukają luk w obronie przeciwnika,
    eliminują swe własne słabe miejsca... na szczęście od strony
    US jest podtrzymywana deklaracja o ograniczaniu przemocy...]

    --