  • 1. Data: 2003-05-28 08:25:22
    Temat: Koszty. Czy tak moge?
    Od: "Aurigus" <a...@g...pl>

    Czy moge wrzucic w koszty zakup tuszu do drukarki, o ile ona sama byla
    kupiona przed rozpoczeciem DG?
    Oczywiscie uzywam jej do druku faktur papierowej wersji elektronicznej
    ksiegowosci, etc....

    Pozdrawiam
    I dziekuje z gory za pomoc

    Lukassz

  • 2. Data: 2003-05-28 08:38:45
    Temat: Re: Koszty. Czy tak moge?
    Od: towarzysz Vader <v...@r...wywalto.net>

    Aurigus wrote:
    > Czy moge wrzucic w koszty zakup tuszu do drukarki, o ile ona sama byla
    > kupiona przed rozpoczeciem DG?
    > Oczywiscie uzywam jej do druku faktur papierowej wersji elektronicznej
    > ksiegowosci, etc....

    Jesli masz ja na EST ewentualnie na EW to tak (IMO).

    --
    towarzysz Vader - v...@r...wywalto.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 3. Data: 2003-05-28 08:42:05
    Od: "Aurigus" <a...@g...pl>

    NA ale EST to rzeczy od >3500 a EW bodajze od >1500, a ta drukarka to ulamek
    tej kwoty.
    Pozdrawiam
    Lukasz

    Uzytkownik "towarzysz Vader" <v...@r...wywalto.net> napisal w
    wiadomosci news:bb1r6a$it1$1@news2.ipartners.pl...

  • 4. Data: 2003-05-28 09:52:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2003, Aurigus wrote:

    >+ NA ale EST to rzeczy od >3500

    A skąd taki wymóg ? Najlepiej jakbyś paragraf zapodał :)

    >+ a EW bodajze od >1500,

    ...a skąd taki wymóg ?

    >+ a ta drukarka to ulamek tej kwoty.

    Chyba mylisz wartość sprzętu który *musisz* wpisać do ewidencji
    z wartością którą *możesz* wpisać. Ta druga to tak w okolicy
    zera ;)

    BTW: jak możesz ;) to odpowiadaj pod cytatem !

    [...]
    >+ > > Czy moge wrzucic w koszty zakup tuszu do drukarki, o ile ona sama byla
    >+ > > kupiona przed rozpoczeciem DG? [...]
    >+ > Jesli masz ja na EST ewentualnie na EW to tak (IMO).

    Były zdania że "niekoniecznie". Mi też zbliża się taki dylemat :[
    (toner !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-05-28 09:58:59
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    towarzysz Vader wrote:

> [...]

    Ja wrzucam taki wydatki w koszty i nigdzie w ustawach nie znalazłem
    przeciwskazań.

    > Jesli masz ja na EST ewentualnie na EW to tak (IMO).

    A na jakiej podstawie możesz wpisać do EW coś kupionego przed
    rozpoczęciem DG? Zawsze wydawało mi się, że w tym przypadku zostaje
    tylko EŚT

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 6. Data: 2003-05-28 10:13:09
    Temat: Odp: Koszty. Czy tak moge?
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Oczywiscie ze mozesz i wcale nie musisz jej miec ani w EST ani w Ewidencji
    Wyposazenia badz gdziekolwiek
    indziej

    Smerf

  • 7. Data: 2003-05-28 11:41:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2003, Jureq wrote:

    >+ towarzysz Vader wrote:
    [...]
> [...]
    >+ A na jakiej podstawie możesz wpisać do EW coś kupionego przed
    >+ rozpoczęciem DG? Zawsze wydawało mi się, że w tym przypadku zostaje

    Sprzeciw. Dawno temu (1999 ?) był przypadek wyroku że coś co
    jest wykorzystywane w DG należy uznać za wykorzystywane właśnie,
    nawet jak nie jest w ewidencji :[ Chodziło o ŚT nie wpisany
    do ewidencji i sprzedany po zakończeniu DG (nie było wtedy
    jeszcze w ustawie "czarno na białym" że taka sprzedaż to jest
    dochód z DG). Jest prawdą że "linia orzecznicza" od tego czasu
    się mogła zmienić :]

    Zupełnie inna sprawa że nie ma przepisu który pozwala taki wpis
    do EW *uznać za koszt* :)
    I oczywiście wpisanie do EW zamiast EŚT to darowizna dla Skarbu,
    ale jak ktoś lubi... ;> :]

    BTW: korekty do powyższego rozumowania mile widziane :)
    I oczywiście możliwe że też kiedyś skrótowo napisałem że
    "nie da się wpisać do EW" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-05-28 16:24:24
    Temat: Re: Odp: Koszty. Czy tak moge?
    Od: maruda <m...@b...pl>

    28.05.2003 12:13, osoba o wdzięcznym nicku 'Smerf', napisała:
    > Oczywiscie ze mozesz i wcale nie musisz jej miec ani w EST ani w Ewidencji
    > Wyposazenia badz gdziekolwiek
    > indziej

    Dokładnie tak samo sądzę. Należy kierować się zasadą analogiczną do
    kosztów eksploatacji samochodu prywatnego lub części rachunku
    telefonicznego.