  • 1. Data: 2002-12-20 07:54:52
    Temat: PIT5 - listopad
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    Witam
    Przeszukałem grupę i www bez sukcesów :(

    Art.44 uopdof
    6. Zaliczki miesięczne, od przychodów wymienionych w ust. 1 pkt 1 i 5, za
    okres od stycznia do listopada uiszcza się w terminie do dnia 20 każdego
    miesiąca za miesiąc poprzedni. Zaliczkę za grudzień, w wysokości należnej za
    listopad, uiszcza się w terminie do 20 grudnia. W terminach płatności
    zaliczek za miesiące od stycznia do listopada podatnicy są obowiązani
    składać urzędom skarbowym deklaracje według ustalonego wzoru o wysokości
    dochodu osiągniętego od początku roku.

    Są trzy rozwiązania:

    1. Jeśli przyjmiemy, że przelew jest konsekwencją zeznania podatkowego, to
    na zeznaniu w polu 62 musi być podwójna kwota.

    2. Jeśli natomiast przyjmiemy, że zeznanie dotyczy wyłącznie listopada, to
    należy wykonać dwa przelewy,
    w których trzeba wpisać odpowiednio okresy 02M11 i 02M12.

    3. Jeśli przyjmiemy, że zeznanie dotyczy listopada, ale chcemy przelać
    podwójną zaliczkę, bo jeszcze za grudzień,
    to trzeba na przelewie zaznaczyć w opisie, że jest to zaliczka za dwa
    miesiące.

    Które rozwiązanie jest właściwe ?
    Pewnie jest jakaś inna podstawa prawna ?

    Z góry wielkie dzięki za pomoc.

    Piotr

  • 2. Data: 2002-12-20 09:46:49
    Temat: Re: PIT5 - listopad
    Od: "Paweł" <g...@w...pl>

> [...]
    > miesiące.
    >

    > Które rozwiązanie jest właściwe ?
    > Pewnie jest jakaś inna podstawa prawna ?

    Napisze ci że ja zawsze płaciłem na jednym przelewie 2xwysokość podatku
    z pit-5 za listopad i nikt się nie czepiał. Najważniejsze jest że wpłaciłaś
    wszystko
    w czasie i zgadza się w obrachunku rocznym wszystko.

    pozdr.

  • 3. Data: 2002-12-20 10:59:37
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    Piotr K. wrote:

    > 1. Jeśli przyjmiemy, że przelew jest konsekwencją zeznania
    > podatkowego, to na zeznaniu w polu 62 musi być podwójna kwota.

    Napewno nie tak

    > 2. Jeśli natomiast przyjmiemy, że zeznanie dotyczy wyłącznie
    > listopada, to należy wykonać dwa przelewy,
    > w których trzeba wpisać odpowiednio okresy 02M11 i 02M12.

    I płacić dwie prowizje? Niedoczekanie

> [...]
    > podwójną zaliczkę, bo jeszcze za grudzień,
    > to trzeba na przelewie zaznaczyć w opisie, że jest to zaliczka za

    Niestety nie mam pod ręką opisu spsosobu wypełniania przelewów
    podatkowych i nie wiem jaki kod się wpisuje żeby były 2 miesiące na
    jednym przelewie

    > Które rozwiązanie jest właściwe ?

    Poprawne 2 i 3
    Rozsądne 3

    > Pewnie jest jakaś inna podstawa prawna ?

    Podstawa prawna czego?

  • 4. Data: 2002-12-20 11:17:00
    Od: "Tarka" <r...@N...pl>

> [...]
    wpłaciłaś
    | wszystko
    | w czasie i zgadza się w obrachunku rocznym wszystko.

    No wlasnie, ale czy w pozycji 62 wpisuje sie podwojna kwote czy normalnie?

    Pozdro
    Tarka

  • 5. Data: 2002-12-20 12:01:31
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tarka" <r...@N...pl> napisał w wiadomości

    > wpłaciłaś

    > No wlasnie, ale czy w pozycji 62 wpisuje sie podwojna kwote czy
    normalnie?

    Nie, w tej pozycji tylko to co wyjdzie z deklaracji za listopad ale jak sie
    wczytasz w poniższe to ,,,

[...]

    .... zauważysz że zaliczkę która wyszła ci w polu 62 musisz zdwoić i jako
    taką przelac na konto US.

    Sark

  • 6. Data: 2002-12-20 13:06:13
    Od: "Tarka" <r...@N...pl>

    Użytkownik "Sark" |
> [...]
    | dochodu osiągniętego od początku roku.
    |
    | .... zauważysz że zaliczkę która wyszła ci w polu 62 musisz zdwoić i jako

    Swieta racja i tak to zrobilem, problem pojawil sie jak zadzwonilem do US
    czy tak to ma byc i babeczka powiedziala tam, ze nie - wpisuje sie normalnie
    i tylko podwojnie placi. Zaczolem pisac korekte i juz mialem ja wyslac, ale
    os mnie tknelo i zadzwonilem do kontroli sk, ktora sie mna zajmuje i ci z
    kolei powiedzieli ze wszystko jest ok i ma byc tak jak piszesz :))

    Okazuje sie, ze nawet w US jest czeski film... kazdy sobie :))

    Pozdro
    Tarka

  • 7. Data: 2002-12-20 13:26:17
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    > kolei powiedzieli ze wszystko jest ok i ma byc tak jak piszesz :))
    >
    > Okazuje sie, ze nawet w US jest czeski film... kazdy sobie :))

    Przepraszam, ale chyba nie rozumiem :(

    To jak ma być w/g kontroli ?

    bo w/g US PIT-5 pole 62 ma zawierać zaliczkę za listopad,
    a na przelewie ta kwota x dwa ?

    Czy musi być jakiś specjalny opis na przelewie ?

    Piotr

  • 8. Data: 2002-12-20 13:54:20
    Od: "Tarka" <r...@N...pl>

    Użytkownik "Piotr K.":

    | Przepraszam, ale chyba nie rozumiem :(
    |
    | To jak ma być w/g kontroli ?
    |
    | bo w/g US PIT-5 pole 62 ma zawierać zaliczkę za listopad,
    | a na przelewie ta kwota x dwa ?

    O, to powiem tak:
    wg US Kraków - Stare Miasto w poz. 62 - zaliczka za listopad x2 i taki
    przelew
    wg US Stalowa Wola w poz. 62 - stawka za listopad, a przelew x2

    Ja sie rozliczam w Krakowie wiec napisalem w 62 podatek za listopad x2 i
    czesc.

    Pozdro
    Tarka

  • 9. Data: 2002-12-20 14:05:03
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    > wg US Stalowa Wola w poz. 62 - stawka za listopad, a przelew x2
    >
    > Ja sie rozliczam w Krakowie wiec napisalem w 62 podatek za listopad x2 i

    Dzięki wielkie za info.
    Rzucę monetą i już będę widział jak zrobić :)
    ( chociaż powinno być :( )

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2002-12-20 14:22:55
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>

    Witam,
    Składałem dziś PIT-5 (wypełniony za listopad "normalnie" bez żadnego
    podwajania), ale pod wpływem tego wątku spytałem, jak mam wypełnić podwojony
    przelew i usłyszałem kolejną interpretację:
    W polu, gdzie się podaje okres, wpisać 02M1112, czyli niby za 11 i 12, choć
    w stosownym rozporządzeniu brak jest takiego sposobu wypełniania, no ale
    może coś się zmieniło i wygląda to nawet sensownie.
    AJT
    *** programy dla firm: http://ajt.com.pl ***