  • 1. Data: 2005-05-04 16:56:07
    Temat: Podatek od osób prawnych
    Od: "podatnik" <g...@h...com>

    Czy przekazanie środków od przedsiębiorcy zagranicznego na rachunek bankowy
    jego oddziału w Polsce należy uznać jako przychód i na jego podstawie
    obliczyć dochód do opodatkowania, czy potraktować jako przelew środków na
    wydatki tego oddziału ?

  • 2. Data: 2005-05-04 19:02:52
    Temat: Re: Podatek od osób prawnych
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > bankowy jego oddziału w Polsce należy uznać jako przychód i na jego
    > podstawie obliczyć dochód do opodatkowania, czy potraktować jako przelew

    Oddziału?? Jesli jest to jeden podmiot to co chcesz opodatkowac??

  • 3. Data: 2005-05-04 20:16:54
    Od: "podatnik" <g...@h...com>

    > Oddziału?? Jesli jest to jeden podmiot to co chcesz opodatkowac??
    No sam już nie wiem... Jestem po rozmowie z "kompetentną" osobą z US, która
    powiedziała, że jako przychód należy go opodatkować. Odział zajmuje się
    rekrutacją pracowników na rynki zagraniczne i jako taki nie generuje żadnych
    przychodów. Pieniądze na bieżące wydatki (czynsz, opłaty, wynagrodzenia
    pracowników w Polsce) przekazywane sa na konto tutejszego oddziału przez
    zagranicznego właściciela i o te wpływy właśnie chodzi - opodatkować, czy
    nie? Odział zarejestrowano w KRS, ZUS.

  • 4. Data: 2005-05-05 17:32:32
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > oddziału przez zagranicznego właściciela i o te wpływy właśnie chodzi -
    > opodatkować, czy nie? Odział zarejestrowano w KRS, ZUS.

    Podstawowe pytanie, czy jestescie wyodrebnionym podmiotem czy
    oddzialem/filia firmy?
    Jesli oddzial - nie mam mowy o opodatkowania w Art.12 UPDOP nie ma takiego
    rodzaju przychodu.

    pozdr.
    KJ

  • 5. Data: 2005-05-05 19:47:16
    Od: "podatnik" <g...@h...com>

> [...]
    > oddzialem/filia firmy?
    > Jesli oddzial - nie mam mowy o opodatkowania w Art.12 UPDOP nie ma takiego

    W KRS jako "oznaczenie formy prawnej" widnieje wpis - oddział zagranicznego
    przedsiębiorstwa. Dziekuję koledze serdecznie za zainteresowanie.
    Pozdrawiam!